تهران-ایسکانیوز: وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اعلام اینکه در صورت توافق ما هر روز بازرسانی در ایران خواهیم داشت گفت: مسیری که در مذاکرات هسته‌ای با ایران در حال طی کردن هستیم به محافظت از اسرائیل منجر می‌شود.

جان کری ، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اطمینان دادن به اسرائیل در خصوص برنامه هسته ای ایران گفت: مسیر مذاکرات هسته ای با ایران به محافظت از اسرائیل می انجامد.

وی گفت: هیچ توافقی را که جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نگیرد، امضا نخواهیم کرد.

کری به اسرائیل این اطمینان داد بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران محدود به 10 یا 25 سال نیست و بدون مشخص شدن سقف زمانی تا ابد ادامه خواهد داشت. ما هر روز بازرسانی در ایران خواهیم داشت.
این در حالی است که جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته گفت بازرسی های اتمی ایران، نه فقط شامل تاسیسات اتمی ، بلکه شامل بازرسی از سایر تاسیسات است که حتی به صورت حاشیه ای، با برنامه اتمی مرتبط باشد. از این رو برای مثال، یکی از چیزهایی که ما رویش اصرار داشتیم، دسترسی بازرسان ما به مراکز تولیدی است که می دانیم در گذشته قطعات اصلی برنامه اتمی آنان را می ساخت.

سخنگوی کاخ سفید نیز گفت هرگونه لغو تحریم‌ها علیه تهران تنها پس از آن‌که این کشور گام‌های قابل راستی‌آزمایی برای عمل به تعهداتش در این توافق را برداشت صورت خواهد گرفت.
کد خبر: 259728

وب گردی

وب گردی