آیین تجلیل از اساتید و مربیان نمونه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سپاه با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دانشگاه افسریه امام حسین (ع) برگزار شد.

سردار دهقان در این مراسم با گرامیداشت روز معلم با تاکید بر اینکه معلمی شغل انبیاست، خاطرنشان کرد: شخصی که می‌خواهد در جامعه‌ای عهده‌دار نقش معلمی باشد باید ابتدا خود تهذیب نفس داشته باشد و خود را از دایره تنگ و کوتاه مادی جدا کرده باشد.

وی با بیان اینکه تهذیب نفس با ریاضت و مجاهدت امکان‌پذیر است، گفت: مجاهدت به معنی تلاش پایدار و مستمر با پشتکار برخواسته از ایمان است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پر بودن از علم و دانش را دومین ویژگی معلم دانست و یادآور شد: معلمان باید از توان علمی بالایی برخوردار باشند. همچنین باید رابطه دوجانبه میان معلم و متعلم برقرار شود و طی آن دانشجو بپذیرد که در جایگاهی قرار گرفته که تعلیم و تربیت را در کنار تزکیه کسب خواهد کرد.

دهقان با بیان اینکه انبیا نازل شدند تا رابطه انسان و خداوند و همچنین راه‌های اوج گرفتن را به انسان‌ها یاد دهند، گفت: در ادامه راه انبیا معلمان و فعالان حوزه علم باید آن مسیر روشن را پیگیری نمایند.

وی با تاکید بر اینکه علمای عالم و پایبند به اصول و مبانی و همچنین عارفان و روشنفکران خود را نسبت به سرنوشت جامعه خود مسئول می‌دانند، اظهار کرد: عالمان و آنهایی که نسبت به سرنوشت جامعه خود را مسئول می‌دانند باید نقش معلمان را در آن جامعه ایفا کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز در همه عرصه‌ها می‌توانیم از افرادی یاد کنیم که نقش برجسته‌ای در حوزه‌های مختلف داشته‌اند، خاطرنشان کرد: چنانچه بخواهیم امروز بررسی کنیم که عالمان چه مسیری را طی کرده‌اند تا در مقطع خود برجسته شده‌اند در می‌یاییم که تفکر عمیق و حقیقی و همچنین قائل بودن به یک رسالت عمیق و پایدار و آمادگی در برابر پذیرفتن سختی‌ها در طول مسیر از جمله ویژگی‌های این عالمان است.

دهقان در ادامه به بیان برخی از ویژگی‌های شهید مطهری پرداخت و گفت: شهید مطهری یک معلم، متفکر و اندیشمند تمام عیار بود. او شخصیتی جامع‌الاطراف بود که به خوبی بر حوزه‌های مختلف ورود پیدا می‌کرد و به درستی از آنها خارج می‌شد.

وی با اشاره به آثار به جا مانده از آیت‌الله مطهری خاطرنشان کرد: مسیر تفکر شهید مطهری دارای ویژگی‌هایی از جمله نوآوری، به‌روز بودن، آزادگی، آزاداندیشی و گفتمان‌سازی، مبارزه و خودسازی و تهذیب نفس بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان با تاکید بر اینکه شهید مطهری شجره طیبه و مظهر آمیختگی عمل با ایمان و اخلاق با عرفان بود، گفت: امروز جامعه نیازمند افکار این شهید بزرگوار است و باید همواره برای تعالی جامعه این افکار را تدوین، درک و فهم کرد. 
 
کد خبر: 261459

وب گردی

وب گردی