بهزاد فراهانی بازیگر و کارگردان سینما، تئا‌تر و تلویزیون درباره تاثیرات استفاده از تابلوهای بزرگان نقاشی دنیا درمعابر و میادین شهری تاکید کرد: چند روزی است در حین ترددهایی که در سطح شهر داشته‌ام با این تابلوهای نقاشی که در ابعاد مختلف در میادین و بزرگراه‌ها نصب شده‌اند روبه رو شده‌ام وبه نظرم کار زیبا و ارزشمندی است و باید از سازمان زیباسازی شهر تهران به خاطر این اقدام فرهنگی تشکر کرد.147

به گزارش ایسکانیوز، بازیگر «امام علی (ع)» ضمن تاکیدش به تداوم چنین نوع کارهایی افزود: موقعی که این تابلوهای زیبا و هنری را در کوچه و خیابان شهرم دیدم خوشحال شدم. البته می‌توانست این مسئله مقداری تعمیم پذیرترباشد.

بازیگر «سگ کشی» با اشاره به حضور تابلوهای بزرگان نقاشی ایرانی دراین برنامه نگارخانه‌ای درشهر تصریح کرد: در انتخاب آثار نقاشان خارجی نگاه به سمت انتخاب آثار نقاشان معروف بوده است. درصورتی که بشریت به جاهایی متفاوت‌تری رسیده است و می‌بایست سبک و ژانرهای مختلف نقاشی اعم از کلاسیسم، اکسپرسیوسیسم و ... دراین انتخاب‌ها وجود داشته باشد و فقط به سبک و جریان خاصی توجه نشود.

بهزاد فراهانی ضمن تاکید بر تغییر نگاه مدیریت دولتی درباره فعالیت‌های هنری افزود: این نگاه حمایتی در باره هنر باید در تمام عرصه‌ها اعم از تئا‌تر، موسیقی و مجسمه سازی تعمیم پیدا کند و مدیران مثبت‌تربه این هنر‌ها نگاه کنند.

این هنرمند تئا‌تر با اشاره به جانمایی مناسب این تابلوهای نقاشی در سطح شهر گفت: من حداقل دراین چند روز بیست تابلوی خوب و درجه یک دیدم و امیدوارم در تمام سطح شهر این تابلوهای نقاشی جانمایی بشود.

امین الله رشیدی: آثار هنری هنرمندان سطح بصری مردم را ارتقا می دهد.

امین الله رشیدی با اشاره به اینکه دیدن آثار هنری هنرمندان سطح بصری مردم و مخاطبان را ارتقا می دهد، گفت: با توجه به این موضوع بهتر است این اقدامات در سطح وسیع تر برگزار شود.

به گزارش ایسکانیوز، امین الله رشیدی، خواننده درباره پروژه نگارخانه‌ای به وسعت یک شهرافزود: دیدن آثار هنری برای همه به ویژه نسل جوان دوست داشتنی است و بهتر است این اقدامات در سطح وسیع تر برگزار شود.

این خواننده با بیان اینکه آثار هنری که در این نگارخانه عرضه می شود بایداز سطح هنری بالایی برخوردار باشد هر اثری باید عالی و خوب باشد، ادامه داد: این اقدامات سبب می شود مردم بیشتر با هنر آشنا شوند و اگر این آثار در سطح بالا باشد می تواند به سطح دانش و بینش مردم کمک کند.

این خواننده با اشاره به اینکه آثار هنری هنرمندان باید در سطح وسیع تر عرضه شود و این اقدام شهرداری خوب است که بهتر است بخشی از سال را به این موضوع اختصاص دهیم، افزود: همچنین هنرمندان جوان از این طریق معرفی می شوند و مخاطبان با آثار هنری مفاخر و پیشکسوتان باید بیشتر آشنا شوند. آثار هنری هنرمندان می تواند سطح بصری مردم را ارتقا دهد و این فرهنگ سازی بسیار خو و با ارزش است.

به گفته این خواننده آثار هنرمندان ایرانی باید در معرض دید عموم قرار گیرد زیرا هنرمندان مظلوم واقع شده اند و حیف است این آثار دیده نشود.
علی اصحابی: شهر رنگ هنر به خود گرفته است

علی اصحابی خواننده موسیقی پاپ پروژه "نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر" را حرکتی نمادین در جهت پیشرفت سطح فرهنگی مردم بیان کرده و ابزار خوشحالی کرد.

1472

به گزارش ایسکانیوز، او با بیان اینکه به خاطر حجم زیاد کاری‌ام دائما در شهر تردد می‌کنم و امروز به طور کاملا اتفاقی به چند بیلبورد بر خوردم و در نگاه اول متعجب شدم، گفت: بعد این تعجب به خوشحالی تبدیل شد، به نظرم این اقدام ، حرکتی کاملا نمادین بوده که در جهت پیشرفت سطح فرهنگی مردم تاثیر زیادی خواهد داشت. به نظرم شهر این روزها به خود رنگ هنر گرفته است.

به گفته علی اصحابی اینکه سازمان زیباسازی شهرداری تهران آنقدر به فرهنگ مردم اهمیت می‌دهد جای بس خوشحالی دارد اما تقاضای من از این دوستان این است که ای کاش از این مدل پروژه‌ها در زمینه موسیقی هم اجرا شود، مردم ما نیاز دارند تا درباره موسیقی هم بیشتر دانسته و آگاه شوند.

این خواننده در پایان نیز گفت: به عقیده من باید این بیلبوردها در مترو یا مکان های عمومی‌تر نیز گسترش یافته تا بیشتر به دید مردم برسد، در هر صورت زحمت مسئولان را باید قدر دانست.


کد خبر: 262276

وب گردی

وب گردی