ایسکانیوز: بسیاری از کارمندان در طول دوران کاری شان با اضطراب، نگرنی و افسردگی دست و پنجه نرم می کنند و تنها 22 درصد از آنها اعلام کرده اند هیچ تجربه‌ای در این زمینه نداشته‌اند.


به گزارش رویترز، 44 درصد کارمندان کانادایی در مورد نداشتن بهداشت روانی در محیط کارشان گفته اند و تعداد افرادی که در این زمینه از حمایت کافی برخوردار نیستند بسیار زیاد است.


مرکز بهداشت روانی استانفورد آمریکا که بر بهداشت روانی کارمندان مطالعه می کند عوامل به خطر انداختن بهداشت روانی کارمندان را نداشتن امنیت شغلی، اضطراب، اعتیاد به مواد مخدر و الکل، افسردگی، ابتلا به اختلال دو قطبی و اسکیزوفرنی می داند.


پژوهشگران این مرکز اعلام کرده اند باید به کارمندان روش های حفظ و ارتقاء بهداشت روان آموزش داده شود.


49 درصد کارمندان گفته اند برای داشتن سلامت روانی با پزشکان همکاری می‌کنند. آنها اعلام کردده اند که محیط کارشان در حفظ و ارتقای بهداشت روانی شان نقش زیادی دارد.


نتایج بررسی های محققان نشان داده ارتقای اطلاعات کارمندان درباره سلامت روان نقش مهمی در سلامت روان آنها خواهد داشت.


نکته تعجب‌آور بعدی، فاصله‌ای است که بین روسا و کارمندان وجود دارد. بیشتر مدیران از اینکه در مورد مسایل بهداشت روان با کارمندهایشان گفت و گو کنند، بسیار راحت هستند اما کارمندان در طرح این مسایل با روسایشان راحت نیستند.


موسسه بهداشت روان کانادا اعلام کرده مدیران باید مهارت‌های شناسایی ریشه اضطراب کارمندان را بیاموزند. دکتر مونا هارداکر، روانپزشک و یکی از محققان این مطالعه می‌گوید:« آن چه به مدیران آموزش می‌دهیم، گفت و گوی کوتاه و کارآمد برای شناسایی و درک مشکل سلامت روان کارمندان است.»

کد خبر: 29169

وب گردی

وب گردی