« محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان که در هند به سر می برد در نخستین دیدارش صبح امروز با «نارندرا مودی » نخست وزیر هند دیدار و با وی درخصوص توسعه روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دراین دیدار ر مودی و ظریف بر ضرورت گسترش بیش از پیش روابط دو کشور با توجه به فضای ایجاد شده حاصل از توافق هسته ای و رفع تحریم ها تاکید کردند.
همچنین دو طرف آمادگی خود را برای همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با افراط گرایی و تروریسم اعلام کردند.
ظریف جمعه شب در بدو ورود به فرودگاه ایندیرا گاندی دهلی نو در گفت وگو با خبرنگاران ، توسعه روابط دوجانبه بین ایران و هند را مهمترین هدف سفر خود به دهلی نو عنوان کرد و افزود:فضای جدید بعد از توافق هسته ای فرصت مناسبی برای توسعه روابط دو کشور فراهم کرده است.
وی خاطر نشان کرد:این سفر فرصت مناسبی برای گسترش روابط دو کشور بعد از توافق هسته ای و حذف برخی از موانع را فراهم می کند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی نوشت،رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: دراین سفر در خصوص مسائلی که در منطقه با آن مواجه هستیم از قبیل مبارزه با افراط گرایی و خشونت و کمک به یکدیگر در سطح بین المللی بحث و تبادل نظر می شود.
وی افزود:تمرکز اصلی این سفر توسعه روابط دوجانبه و افزایش همکاری با استفاده از فضای جدید است .
وزیر امور خارجه ایران در دومین دور سفر منطقه ای خود بعد از توافق هسته ای، روز سه شنبه سفر منطقه ای خود را با دیدار از لبنان آغاز کرد و بعد از سفر به سوریه و پاکستان پنجشنبه شب وارد دهلی نو شد.
دیدار با «حامد انصاری» معاون رییس جمهوری ،«سوشما سواراج» وزیر خارجه و «نیتین گادکاری » وزیر کشتیرانی، حمل و نقل و بزرگراهها و گفت وگو باخبرنگاران از دیگر برنامه های ظریف در سفر به دهلی نو است .
سفر ظریف به هند، دومین سفر رییس دستگاه دیپلماسی ایران به این کشور در دوره ریاست جمهوری «حسن روحانی» است.
نخستین سفر ظریف به هند نهم و دهم اسفند ماه سال 1392 انجام شد. وی در آن سفر با «سلمان خورشید» وزیر خارجه وقت هند و «مان موهان سینگ» نخست وزیر وقت هند، «حامد انصاری» معاون رییس جمهوری و رییس مجلس علیای هند دیدار و گفت و گو کرد.

201/201
کد خبر: 315346

وب گردی

وب گردی