تظاهرات یمنی ها علیه تجاوز نظامی عربستان سعودی به کشور فقیر یمن هر روز تحرک بیشتری می یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری پرس تی وی، زنان یمنی در صنعا پایتخت یمن برای محکوم کردن جنایات سعودی ها علیه غیرنظامیان یمنی تظاهرات کردند. تظاهر کنندگان همچنین آمادگی خود را برای به دست گرفتن سلاح برای دفاع از کشور خود اعلام کردند.

محمد العطاب ، خبرنگار پرس تی وی در گزارشی از صنعا گفت گروهی از زنان از اقشار مختلف یمن روز چهارشنبه در ورزشگاه صنعا در حمایت از ارتش و کمیته های مردمی تظاهرات کردند. آنها در این تظاهرات جنایات سعودی ها و مزدورانشان علیه غیرنظامیان یمنی را محکوم کردند. تظاهر کنندگان تصاویر و پوسترهایی با خود حمل می کردند که در آنها قربانیان جنایات سعودی ها در تعز و مناطق دیگر یمن به نمایش درآمده بود.

یکی از زنان شرکت کننده در این تظاهرات گفت :«ما هر روز شاهد جنایاتی هستیم که علیه غیرنظامیان بیگناه رخ می دهد. اخیرا هواپیماهای جنگی عربستان یک مرکز آموزشی را در استان عمران هدف قرار دادند. جنایات شنیعی که مزدوران سعودی ها مرتکب می شوند مشابه جنایاتی است که تروریست های داعش مرتکب شده اند.»
کارشناسان می گویند عربستان سعودی مانع از آن می شود که جناح های سیاسی یمن به توافقی دست یابند. در همین راستا بود که زنان یمنی در تظاهرات خود گفتند جنگ تمام عیار با عربستان اکنون تنها گزینه آنهاست زیرا همه گزینه های مسالمت آمیز دیگر بی نتیجه مانده است. آنها همچنین آمادگی خود را برای پشتیبانی از برادران و فرزندان و پدران خود که در این جنگ شرافتمندانه مشارکت دارند، اعلام کردند.

یکی دیگر از زنان شرکت کننده در این تظاهرات گفت :«زنان یمنی هزار برابر از نظامیان ارتش عربستان شجاعتر هستند. ما 100 درصد آماده ایم در کنار برادران و فرزندان خود بایستیم و جان خود را فدای دفاع از کشور خود کنیم.»

در همین حال ارتش یمن با پشتیبانی کمیته های مردمی به پیروزی بزرگی در عمق خاک عربستان دست یافته است. ارتش یمن اوایل روز چهارشنبه یک فروند موشک اسکاد به سوی یک موضع نظامی عربستان در جیزان شلیک کرد که در پی آن عربستان با چندین حمله هوایی به این حمله واکنش نشان داد.
ناظران می گویند حملات هوایی بی وقفه و کورکورانه عربستان موجب متحد شدن یمنی ها و زنان و مردان این کشور از جناح ها و گرایش های مختلف کشور علیه تجاوز غیرقانونی سعودی ها شده است.

 
کد خبر: 327667

وب گردی

وب گردی