خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:  شورای نگهبان و خبرگان رهبری سنگرهای حفاظ عمود امنیت کشور هستند و نباید تضعیف شوند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های امروز ( 6 شهریور) ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: این هفته تجلیل از دو شهید والا مقام،مردمی، ساده‌زیست و معتقد به خدا و آخرت یعنی "محمدعلی رجایی" و "محمد جواد باهنر" است. 
 
وی افزود: این دو شخصیت در معامله با خدا، عزت دنیا و آخرت را با خود بردند. این کاش همه مسئولین بدانند که دنیا گذرا است و خودشان را نشان ندهند بلکه خدا را نشان بدهند تا بقاء باالله را به‌دست آورند. 
 
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به قدم‌های مثبت دولت در مهار تورم و نوسانات ارزی گفت: طرح سلامت و بهداشت جزو کارهای برجسته دولت به شمار می‌آید که می‌تواند به عنوان یک تابلوی زیبا برای این دولت قابل عرضه و گفتگو باشد. 
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به مسئله هسته‌ای ابراز کرد: در مذاکرات طرف مقابل بنا را بر این داشت که مذاکرات را طولانی کند اما در این میان هشدارهای رهبر بصیر انقلاب به موقع بود. اینکه بالاخره تیم مذاکره‌کننده ایرانی توانست مذاکرات را به یک جایی برساند و آن را از حالت فرسایشی خارج کند، جای تقدیر دارد. 
 
وی با بیان اینکه دشمن در پس تحریم‌ها  طراحی نفوذ در عرصه سیاست و فرهنگ را دارد، گفت: یکی از طراحی‌ دشمنان این است که جامعه را از لحاظ سیاسی دچار دو قطبی و چالش به خصوص برای انتخابات مجلس کند. 
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه دشمن در مقابله با فرهنگ انبیاء از هیچ تلاشی فرو گذار نیست، اظهار داشت: دشمنان امروز در تلاش‌اند تا در جنگ فرهنگی، روحیه مردم ایران را از گفتمان انقلاب، کفر ستیزی و شهادت طلبی دور کنند. 

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی ادامه داد: دشمن با ما ستیز هویتی دارد و اصلاح ناپذیر و دین ناپذیر است و تمام تلاششان‌ این است که معنویت را از دنیا صلب کنند. 
 
وی با اشاره به پدیده داعش گفت: ما در ظاهر در مقابل داعش قرار داریم اما آمریکا، انگلیسی و صهیونیست‌ها در پشت این گروه در حال فرهنگ‌سازی هستند اگر این‌ها تسلط پیدا کنند با درندگی به هیچ کسی رحم نخواهند کرد. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه اظهارات خود با اشاره به برخی مصائب اجتماعی از جمله مواد مخدر صنعتی و ورود مشروبات الکلی به کشور گفت: یکی از مشکلات اجتماعی ترویج ازدواج سفید و بالا رفتن سن ازدواج است که یکی از علل آن نابسامانی فرهنگی است. 
 
وی افزود: در این ارتباط اگر ما فرهنگ اسلامی را ترویج کرده بودیم و اگر دانشگاه‌های ما مختلط نبود و بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه دیده نمی‌شد، جوانان حس می‌کردند که نیاز به تشکیل خانواده دارند. 
 
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به ضرورت وجود شتاب در حرکت علمی کشور گفت: روند حرکت علمی کشور نیاز به شتاب دارد و ما نباید از غافله عقب بمانیم چراکه دنیا درجا نمی‌زند و با سرعت بالا در حال حرکت است. اگر ما یک روز از حرکت باز بایستیم به غافله علم نخواهیم رسید. مسئله شتاب در علم نیاز به مدیریت جهادی در حد اعلای آن دارد. 
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به رعایت عدالت و عدم تبعیض در کشور گفت: تبعیض و عدم رعایت عدالت، هم خلاف دین است و هم خلاف مصلحت عمومی. 
 
وی با اشاره به تبعیض در انتصابات مدیریتی و با خطاب قرار دادن استانداران و فرماندهان، خاطر نشان کرد: اگر فرمانداران و استانداران  صرفا از یک گروه استفاده کنند و در کنار آن مردم را به وحدت عمومی دعوت کنند قطعا مردم با خود می‌گویند که این مدیر عمومی برخورد نمی‌کند. 
 
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به لزوم قانون‌گرایی و با بیان اینکه  قانون سنگر امنیت ماست تصریح کرد: شورای نگهبان و خبرگان رهبری سنگرهای حفاظ عمود امنیت کشوراند و نباید این‌ها تضعیف شوند چراکه این موضوع دشمن را شاد می‌کند. 
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه گفت: دولت، قوه قضاییه و مجلس هر کدام جزء همین سنگرها به حساب می‌آیند که نباید کاری کنند که تضعیف شوند. 
 
وی  تاکید کرد: چرا باید این دیوارها وحفاظ‌‌ها برداشته و از این طریق دست دزدها باز شود؟ تحکیم این حفاظ‌ها، یک وظیفه همگانی است. 
 
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در بخش پایانی اظهارات خود با اشاره به بحران یمن و با جان‌سوز و جانکاه عنوان‌کردن این مسئله گفت: شورای امنیت و سازمان ملل مرده، بی‌خاصیت و حامی دزدها و متجاوزین‌اند که در حال تماشا کردن ملتی هستند که بدون جرمی ماه‌هاست که به زیر آتش سنگین یک دولت متجاوز قرار گرفته‌اند. 
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران در خصوص مسئله بحرین، گفت: در بحرین سال‌هاست که افراد آزاده در زندان حضور دارند که تنها درخواست‌شان این است که فقط یک رای داشته باشند و خودشان در اداره کشورشان سهیم باشند.

10202
کد خبر: 328168

وب گردی

وب گردی