یک گروه ناظر در سوریه از شکسته شدن آتش بس در نتیجه شروع مجدد درگیری میان گروه های تروریستی و نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی در سه منطقه الزبدانی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، آتش بس ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی با تروریست ها در شهر الزبدانی واقع در حومه دمشق و منطقه هم مرز با لبنان و نیز دو روستای کفریا و الفوعه واقع در حومه ادلب بامداد روز شنبه در نتیجه آغاز دوباره درگیری میان طرفین شکسته شد.

این آتش بس پنجشنبه گذشته در نتیجه مذاکره میان طرفین درگیری در شهر الزبدانی و دو روستای شیعه نشین کفریا و الفوعه اجرایی و جمعه شب نیز تمدید شده بود.

اواخر ماه گذشته نیز آتش بسی که با هدف کمک رسانی به غیرنظامیان در این مناطق و خارج کردن مجروحان برقرار شده بود، از سوی گروه های تروریستی نقض شد.

تروریست ها هم اکنون در محدوده جغرافیایی کوچکی به مساحت یک کیلومتر در یک و نیم کیلومتر در محله مدینه دمشقیه در وسط الزبدانی تحت محاصره نیروهای ارتش سوریه و حزب الله قرار دارند که از بین آنها حدود 240 نفر دچار جراحت هستند.

اهالی کفریا و فوعه نیز پنجمین ماه محاصره خود را سپری می کنند. گروه های تروریستی اخیرا در تلاش برای ورود به این دو روستا، حدود هزاران موشک به سمت آن شلیک کردند اما با دفاع جانانه گروه های مردمی این دو روستا نتیجه ای عایدشان نشد.

پنجاه درصد از روستای فوعه دچار خرابی شده و بیش از 40 هزار شهروند عادی در محاصره کامل به سر می برند. این عده با کمک های دولت سوریه که از طریق هواپیما در روستا ریخته می شود به زندگی شان ادامه می دهند.

301302
کد خبر: 328901

وب گردی

وب گردی