مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: برای ساخت پل اروند و اتصال خطوط ریلی ایران و عراق به 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


به گزارش ایسکانیوز، عبدالکریم درویش‌زاده امروز با بیان اینکه خط آهن خرمشهر - بصره با هدف گشودن مسیری جدید برای پیوستن به جاده ابریشم در حال ساخت است، اظهار داشت: مسیر ریلی 12 کیلومتری از خرمشهر به مرز شلمچه تکمیل شده و از سمت عراق تکمیل این مسیر ریلی نیازمند احداث 34 کیلومتر خط آهن است.


وی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی این طرح تا مرز شلمچه تکمیل شده است و سیمان صادراتی در این مسیر ریلی تا مرز عراق انتقال داده می‌شود و در مرز عراق بار قطار با کامیون‌های عراقی جابه‌جا می‌شود.


مدیرکل راه‌آهن جنوب افزود: به علت عبور کشتی‌ها در رودخانه اروند، دهانه پل باید به صورت بازشو طراحی شود ضمن اینکه این پل به طول 700 متر و عرض 12 متر بر روی رودخانه اروندرود برای اتصال اروند کنار به جزیره سندباد عراق احداث خواهد کرد.


درویش‌زاده با بیان اینکه پل اروندرود برای سیر قطار در دوخط طراحی خواهد شد، از اتمام طراحی مهندسی اولیه این پل و آماده شدن اسناد مناقصه و تشریفات اجرایی کار خبر داد.


وی افزود : شرکت راه آهن از وزارت راه و شهرسازی درخواست اعتبار کرده است که این درخواست پس از انتقال به هیئت دولت برای تأمین اعتبار به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارجاع شد.

401
کد خبر: 330636

وب گردی

وب گردی