وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به روابط ممتاز ایران با کشور آفریقای جنوبی گفت: آفریقای جنوبی می تواند بزرگترین شریک تجاری ما در قاره آفریقا باشد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان بعداز ظهر امروز با هیات بلند پایه سیاسی-اقتصادی آفریقای جنوبی که برای شرکت در ششمین کمیسیون سیاسی دو کشور در تهران بسر می برد دیدار و گفت وگو کرد.
وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار ، روابط با آفریقای جنوبی را ممتاز و فراتر از مناسبات سیاسی و اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: آفریقای جنوبی می تواند بزرگترین شریک تجاری ما در آفریقا باشد، ضمن اینکه در حال حاضر هم روابط ما به ویژه در حوزه اقتصادی ممتاز است.
ظریف با اشاره به ظرفیت های همکاری دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی، گروه های تروریستی در آفریقا را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه ای و جهانی برشمرد و مبارزه با افراطی گری را یکی از موضوعات مهم همکاری دوجانبه عنوان کرد.
در این دیدار خانم امفکتو معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی هم ضمن تبریک توافق هسته ای، اظهار داشت : آفریقای جنوبی دوست همیشگی ایران؛ چه در دوران سختی ها و تحریم ها و چه در زمان راحتی ها بوده است .
این مقام آفریقای جنوبی، سفر به ایران را بسیار مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد دستاوردهای آن باعث ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور در همه زمینه ها باشد.
امفکتو با اشاره به سفر معاون رییس جمهوری آفریقای جنوبی به کشورمان در آبان ماه آینده، آن را نشانه علاقه این کشور برای تقویت مناسبات دو جانبه توصیف کرد.
در هیات بلندپایه آفریقای جنوبی ، معاونان وزیران انرژی، امنیت و دارایی این کشور حضور دارند.

201/201
کد خبر: 330764

وب گردی

وب گردی