مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خواستار محترم شمردن استقلال دانشگاه‌ها شد و رعایت قانون را ضامن آن دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر حسین میرزایی صبح امروز در نشست مشترک معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها با نماینده وزیر علوم در هیئت نظارت بر تشکل ها که در مجتمع عصر انقلاب برگزار شد، با اشاره به اهداف این نشست، گفت: در آستانه سال تحصیلی ۹۴-۹۵ هستیم و سومین سال تحصیلی جدید است که دولت جدید را همراهی می کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری این نشست از باب تعامل، هم اندیشی، گفتگو و طرح مشکلات و رسیدن به راهکارها ضرورت دارد.

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم گفت: ما وظیفه ای جز اجرای قانون نداریم و به نظر می رسد در برخی مواقع به دلایل گوناگون در اجرای آن کوتاهی می شود و لاجرم آن چه که مد نظر است و آنچه که باید صورت گیرد، انجام نمی شود.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم به بحث استقلال دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: مطالبه استقلال دانشگاه ها، مطالبه عجیبی نیست و رعایت قانون ضامن استقلال دانشگاه ها است و اگر استقلال دانشگاه ها محترم شمرده نشود، هیچ چیزی پیش نخواهد رفت.

میرزایی ادامه داد: در برخی مواقع شاهد هستیم که باید اقداماتی در زمان خود صورت گیرد ولی با یک سال تاخیر این کار انجام می شود و چون از زمان تصمیم گیری آن گذشته است، سوء تعابیری در این زمینه ایجاد می شود. اجرای قانون اصلی ترین کار ماست که موجب می شود بسیاری از مشکلات حل شود اما متاسفانه به دلایل عدیده ای، گاهی این مسئله رخ نمی دهد و ما امیدواریم که در سال تحصیلی جدید با چنین مواردی مواجه نباشیم.

وی در ادامه به بحث انجمن های علمی اشاره کرد و گفت: ایجاد اتحادیه انجمن های علمی از اهداف اصلی ما در سال تحصیلی جدید است. ۲۰ انجمن علمی می توانند یک اتحادیه تشکیل دهند. با توجه به حجم گسترده انجمن های علمی در دانشگاه‌های مختلف و اینکه دسترسی به تمام آنها ممکن نیست، وجود این اتحادیه ها ضروریست چرا که راحت تر می توان با آنها ارتباط گرفت.

میرزایی در ادامه به مجامع تخصصی کانون ها اشاره کرد و گفت: حدود ۶ سال است که این موضوع مغفول مانده است و با وجود اینکه مصوب قانونی داشته، هیچ شورایی در این زمینه تشکیل نشده است بر همین اساس دستورالعمل اجرایی تشکیل مجامع تخصصی کانون ها در حال نهایی شدن است که در سال جدید به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

وی در ادامه به اتحادیه تشکل های دانشجویی اشاره کرد و گفت: تشکل های اسلامی دارای اتحادیه هستند، جنبش عدالت خواه دانشجویی در مرز اتحادیه شدن است، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، جامعه اسلامی دانشجویان و دفتر تحکیم وحدت نیز دارای اتحادیه هستند.

وی در ادامه گفت: حدود یک سوم تشکل ها اتحادیه ندارند و سازوکاری نیز برای جمع شدن آنها دیده نشده است که امیدواریم در سال جدید با حمایت هایی که از آنها صورت می گیرد، زمینه تشکیل اتحادیه آنها نیز فراهم شود.

20103
کد خبر: 331199

وب گردی

وب گردی