نشست عصر شعر تهران همزمان با آغاز هفته فرهنگی تهران در مسکو و در حاشیه نمایشگاه کتاب مسکو برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو که امسال ایران به عنوان میهمان ویژه در آن حضور دارد، هفته فرهنگی تهران در مسکو با شعار «سیمای فرهنگی دو پایتخت» نیز از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برپا شد.

به همین منظور در نگارخانه این نمایشگاه گزیده از آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه کاریکاتور تهران، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

1812484

امروز و در اولین روز هفته فرهنگی تهران در مسکو گروه راگا به سرپرستی حسین ربیعی روی صحنه آمده و به اجرای نمایش به زبان انگلیسی می‌پردازند. این گروه نمایش خیمه شب بازی را با موضوعات طنز و نصیحت های کهن ایرانی را در مدت برگزاری نمایشگاه اجرا خواهد کرد.

همچنین امروز در ادامه برنامه های این هفته فرهنگی نشست «عصر شعر تهران» با حضور فاضل نظری، گروس عبدالملکیان و افشین یدالهی برگزار خواهد شد.

در حاشیه این برنامه‌ها کتاب «تهران دیدنی» که توسط نشر شهر منتشر شده است به سه زبان روسی، فارسی و انگلیسی رونمایی خواهد شد و عکس‌های سه بعدی تهران نیز با ترجمه‌های روسی و انگلیسی به همراه عینک مخصوص برای مخاطبان غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

همچنین اجرای موسیقی گروه وزیری به سرپرستی کیوان ساکت نیز از دیگر برنامه های این هفته فرهنگی در روزهای آتی است.

هفته فرهنگی تهران در مسکو، به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تا ۱۵ شهریور همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر برگزار می‌شود.

502
کد خبر: 334062

وب گردی

وب گردی