معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد تهران‌جنوب  گفت: دومین جشنواره نانو دانشگاه آزاد و مسابقات سراسری دانشگاه آزاد در سطح کل دانشگاه برگزار می شود. دوره اول آن در واحد علوم دارویی برگزار شده است. از اسفند ماه سال گذشته که برگزاری این جشنواره به واحد تهران‌جنوب سپرده شد، اقدامات خود را آغاز کردیم. بر همین اساس از همان زمان با تشکیل کمیته های فنی و اجرایی توانستیم کار برگزاری را انجام دهیم.


منصور شیخان درباره آثار ارسالی به دومین جشنواره ملی نان دانشگاه آزاد در این واحد دانشگاهی به ایسکانیوز گفت: در این جشنواره حدود 600 اثر اعم از مقاله، کتاب، اختراع، طرح های پژوهشی و ... گردآوری شده است. این آثار را خود فرد می توانست در پایگاهی اینترنتی که ما در نظر گرفته بودیم ارسال کند و مستقیما با خود داوران ارتباط برقرار کند و داوری بر روی آثار ارسالی انجام گیرد.


او در ادامه درباره واحد هایی که در این جشنواره شرکت کرده اند گفت: حدود 28 واحد دانشگاهی مانند، علوم دارویی، شهر قدس، آبادان و...آثار خود را ارسال کرده بودند که نشان دهند فعالیت خوب دانشگاه آزاد در این زمینه است.


شیخان ادامه داد: در ارتباط با حوزه نانو زیرحوزه های گوناگونی داریم که سعی کردیم با توجه به آثار ارسالی یک توزینی انجام دهیم. به طور مثال با توجه به این موضوع که تعداد قابل توجهی از آثار ارسالی در حوزه نانو شیمی قرار می گرفت 4 جایزه در نظر گرفتم و حوزه نانو فیزیک 1 جایزه. عملا در این جشنواره 22 اثر را در روز اختتامیه معرفی خواهیم کرد. حدود 17 اثر برتر شناخته خواهند شد و 5 اثر هم شایسته تقدیر معرفی می شوند.


دبیر اجرایی دومین جشنواره نانو دانشگاه آزاد ادامه داد: آثاری که جایزه برتر را می برند کارت هدیه ای معادل 10 میلیون ریال هدیه خواهند گرفت و برای آثار شایسته تقدیر مبلغ 500 هزار تومان در نظر گرفته ایم.


او در ادامه درباره نحوه حمایت از آثار گفت: بحث بسیار مهمی که در جشنواره مطرح شده است همین موضوع است. به غیر از مبلغی که به عنوان هدیه در نظر گرفته شده است، سعی شده حمایت های دیگر هم درنظر گرفته شود، به طوری که اعضای هیات علمی و مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان هم مشارکت فعالی در این بحث داشته اند. عملا با عرضه این محصولات و حضور افراد و شرکت های سرمایه گذار و ستاد نانو معاونت علمی ریاست جمهوری و بنیاد علمی نخبگان کار تبلیغاتی هم برای این فناوری ها انجام خواهد شد.


20101

کد خبر: 334190

وب گردی

وب گردی