استاندار تهران به وضعیت مدارس مسکن مهر اشاره کرد و گفت: مشکلات فضاهای آموزشی در مسکن مهر استان، امسال جدی تر از سال گذشته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، سيدحسين هاشمی در جلسه شورای مسكن استان تهران در جمع خبرنگاران گفت:‌ مسكن مهر مشكلات زيادی داشت و دولت يازدهم تصميم گرفت با وجود همه مشكلات آن را به پایان برساند.

او با اشاره به كمبودهای سايت های مسكن مهر در بخش دسترسی مناطق، كلانتری ها، مساجد و مدارس، گفت: ۳۲۷ هزار واحد مسكن مهر سهم استان تهران بوده است كه بيش از ۲۳۰ هزار واحد مسكن مهر تحويل داده شد كه از اين تعداد ۱۵هزار واحد دارای مشكل آب، برق و گاز است.

استاندار تهران گفت: برای تسهيل تكميل و واگذاری واحدهای مسكن مهر قرار شد، وام مسكن مهر از ۲۵ ميليون تومان به ۳۰ ميليون تومان افزايش يابد.

هاشمی در ادامه از افتتاح ۵۰ هزار واحد مسكن مهر در سطح استان تهران خبر داد و گفت: ‌۱۵ هزار واحد مسكن مهر تا يک ماه آينده آماده بهره برداری است، با اين روند تا پايان امسال و سال آينده تعهدات استان تهران در تحويل واحدهای مسكن مهر به پايان می رسد.

هاشمی با اشاره به اينكه ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسكن مهر در پيشوا به شكل شخصی ساز و خود مالكی ساخته شده بود، گفت: ‌مشكلاتی در دو بلوک اين واحدها ايجاد شده بود كه با همكاری دفتر فنی استانداری گزارش كارشناسی آن ارائه شد تا با بهره مندی از تخصص استادان مجرب مقاوم سازی شوند.

استاندار تهران گفت:‌ وام مسكن مهر در ابتدا ۲۰ ميليون تومان بود كه در مرحله نخست ۲۵ ميليون تومان و در مرحله ديگر با پيشنهاد خودم به هيأت دولت به ۳۰ ميليون تومان افزايش يافت.

او گفت:‌ در جلسه شورای مسكن اختلاف نظر بانک مسكن و شركت شهرک های عمرانی مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار تهران در پايان با اشاره به تكميل مدارس سايت های مسكن مهر استان تهران همزمان با آغاز سال تحصيلی جديد، گفت:‌ سال گذشته با مشكلاتی در تكميل مدارس مسكن مهر مواجه بوديم كه امسال مشكلات جدی تر است. دستگاه های اجرايی مسئول، با ابتكار خاص خود پیگیر حل اين معضل هستند تا رفع شود و اميدواريم تا سال آينده مشكل تأمين فضای آموزشی واحدهای مسكن مهر استان حل شود.

۲۰۲۰
کد خبر: 337075

وب گردی

وب گردی