انگار باید دیگر عادت کنیم که کاروان کشتی کشورمان در هر مسابقه بین المللی و به خصوص مسابقاتی که در آمریکا برگزار می شود ، حاشیه هایی را با خود همراه و برای مدتی اکثر سوژه های خبری را از آن خود کند.

به گزارش ایسکانیوز، شب گذشته در حین برگزاری کشتی های آزاد خبری بسیار آرام و بی سروصدا به گوشمان رسید که هضم آن برایمان ساده نبود. موضوع از این قرار بود که می گفتند کاروان کشتی فرنگی کشورمان با یک صندلی خالی به ایران باز خواهد گشت. همین جمله پر از حرف و حدیث باعث شد تا ذهن اکثر مسوولان و کشتی دوستان به سمت پناهندگی یکی از اعضای کشتی فرنگی پیش برود.

با شنیدن این خبر رایزنی های خبرنگار ورزشی ایسکانیوز برای اینکه متوجه شویم این عضو کشتی چه کسی است و آیا ماندنش حقیقت دارد ، آغاز شد. خیلی زود متوجه شدیم نام فرد مورد نظر محسن حاجی پور است. همان کشتی گیری که در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی حریف تمرینی حمید سوریان بود و الحق و الانصاف تلاش بسیاری به خرج داد تا مرد 6 طلایی کشورمان هفتمین مدال طلا را هم به گردن بیاویزد.

اما آیا واقعا محسن حاجی پور قصد پناهندگی در ینگه دنیا را دارد؟ به نظر می رسد در انتقال این خبر شیطنت هایی وجود داشته، هرچند که تا زمان بازگشت حاجی پور نمی توان اظهار نظر قطعی و نهایی روی این موضوع داشت. آنطور که از اردوی کشتی فرنگی خبر می رسد و البته مورد تایید مسوولان کشتی هم رسیده، حاجی پور که تنها به عنوان همراه تیم و برای تقدیر از زحماتش عازم آمریکا شده بود پس از پایان بازی های فرنگی کشورمان از مسوولان تیم تقاضا می کند تا چند روز بیشتر در آمریکا بماند تا به گشت و گذار بپردازد. اما این درخواست با مخالفت حراست کشتی فرنگی و سایر مسوولین مواجه می شود و در این بین به غیر از حاجی پور ، 2 کشتی گیر دیگر هم درخواست ماندن دادند که با آنها نیز مخالفت شد.

با وجود مخالفتی که با ماندن حاجی پور شد، این کشتی گیر برخلاف آن 2 کشتی گیر از خودش  سرسختی نشان داد و با پافشاری بیش از حد حاضر نشد همراه سایر اعضای کشتی فرنگی به کشورمان بازگردد.همین اتفاق شایعه پناهندگی او را بر سر زبان ها انداخت. شایعه ای که بعید به نظر می رسد به واقعیت تبدیل شود و با توجه به اینکه تیم کشتی کشورمان بدون روادید وارد این کشور شده بودند، حتی قوانین آمریکا هم به او اجازه پناهندگی را نمی دهد.

حالا شنیده می شود حسن بابک مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی هم در آمریکا مانده تا محسن حاجی پور را به ایران بازگرداند و احتمالا این اتفاق ظرف چند روز آینده رخ بدهد. البته از همین حالا مسوولان فدراسیون این کشتی گیر را تهدید کرده اند که پس از بازگشت به ایران به خاطر سرباز زدن از قوانین ، مطابق مقررات با او برخورد خواهد شد.

با اینکه محسن حاجی پور کار اشتباهی انجام داده و او نمی بایست از مقررات کاروان کشتی سر باز می زد هیچ بحثی نداریم اما آیا نباید قبل از اینکه جوالدوزی به دیگران بزنیم ابتدا به خودمان سوزن بزنیم؟ آقایان مسوول در فدراسیون کشتی خوب می دانند که برای تقدیر از یک نفر نباید او را همراه تیم ملی به مسابقات اعزام کرد و راه های تشویقی بیشتری هم برای این کار وجود دارد. بعد هم اینکه این اولین بار نیست که تیم های کشتی ما عازم رقابت هایی که به خصوص در آمریکا برگزار می شود ، شده و انواع و اقسام نفراتی که حضورشان در اردوی تیم ملی نیازی نداشته ، حضور داشتند.

602/602
کد خبر: 342540

وب گردی

وب گردی