مدیر عامل شرکت مترو تهران گفت: با افتتاح ایستگاه‌های خط ۳ مترو تا پایان سال، ظرفیت مسافرگیری مترو از مرز ۴ میلیون نفر در روز خواهد گذشت.
به گزارش ایسکانیوز و به نقل از صدا و سیما، هابیل درویش با اشاره به اینکه در روزهای آینده قطعه شمالی خط 3 مترو به بهره برداری خواهد رسید، افزود: اردیبهشت سال گذشته عملیات احداث این خط آغاز شد.

او با بیان اینکه خط 3 مترو از آزادگان در جنوب غرب تا شمال به شرق محله قائم امتداد دارد، گفت: اجرای این پروژه یکی از سخت ترین طرح های مترو بود زیرا این خط از بافت فرسوده شهر و همچنین تجهیزات زیرزمینی گذر می کرد.
مدیر عامل شرکت مترو افزود: در هنگام احداث بخش شمالی مترو با قطعه سنگی به وسعت 500 متر برخوردیم که کار عملیات حفاری را بسیار سخت کرده بود.

او گفت: وجود تعداد زیادی قنوات در مسیر احداث تونل و آب گرفتگی تونل از جمله مشکلات اجرای این طرح بود. درویش با بیان اینکه برای نخستین بار در طول عمر مترو 18 کیلومتر همزمان به بهره برداری می رسد، افزود: این بزرگترین خطی است که در شرایط خاصی از جمله تحریم و همچنین نبود اعتبار اجرا شد. او با بیان اینکه هزینه ساخت مترو در ایران 7 تا 11 برابر کمتر از کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس است گفت: در ساخت خط 3 مترو بیش از 4 هزار میلیارد تومان هزینه شده است. درویش افزود: امروز در ساخت و طراحی تونل از 85 درصد تولید داخلی استفاده می‌کنیم. او گفت: بخش شمالی خط 3 مترو به طول 18 کیلومتر است که از ایستگاه شهید بهشتی تا محل قائم با 12 ایستگاه امتداد دارد که چهار ایستگاه آن از جمله شهید زین الدین، نوبنیاد و قائم به بهره برداری خواهد رسید. درویش افزود: ‌در تلاش هسیتم که تا پایان سال 95 خطوط خط‌های 6 و 7 مترو را بسازیم که با بهره برداری از همه خطوط مترو ظرفیت مسافرگیری به بیش از 9 میلیون نفر خواهد رسید. ۲۰۱۰۷
کد خبر: 349253

وب گردی

وب گردی