نشست خبری طرح ملی همسان گزینی با عنوان طرح ملی همسان گزینی به مناسبت هفته ازدواج با حضور زهره حسینی ، محمدرضا کمن و محمدرضا سلطانی شیرازی روز یکشنبه برگزار شد.
نیوشا یعقوبی – ایسکانیوز: مدیراین پروژه همسر گزینی با اشاره به اینکه سامانه همسان گزینی تبیان در 25 خرداد 1394 به طور رسمی آغاز به کار کرد و با استقبال مقاضیان ازدواج و خانواده ها قرار گرفت گفت: پس از رونمایی از این سامانه ، جوانان بسیاری برای استفاده از خدمات سامانه ثبت نام کردند و مورد استقبال بسیاری از خانواده ها قرار گرفت اما با توجه به موج مثبت ایجاد شده برخی سایت ها از نام همسرگزینی استفاده کردند و در قبال خدمات خود مبالغ زیادی را درخواست کردند.
زهره حسینی گفت: برای جلوگیری از سواستفاده ها،از مردم می خواهم در موتورهای جستجوگر ازواژه همسان گزینی تبیان و دامنه hamsan.tebyan.net استفاده کنند.
او آمادگی همکاری خود را با مجموعه های دارای فعالیت مشابه در صورت داشتن مجوز لازم و مورد تایید نظام و حاکمیت اعلام کرد.
حسینی در پاسخ بی اعتمادی های احتمالی به این طرح گفت : یکی از ابهاماتی که در رسانه ها مطرح شد، بی اعتمادی عمومی نسبت به طرح همسان گزینی بود.اما اساس این سامانه با موارد مشابه متفاوت است.در سامانه همسر گزینی ارتباطی بین دختر و پسر نیست ،عکس وتماسی رد و بدل نمی‌شود و از اطلاعات مراجعه کنندگان به خوبی حفاظت می شود.تمامی این خدمات رایگان است و صحت اطلاعات وارد شده توسط راستی آزمایان بررسی می شود.
مشاوره تا 5 سال بعد از ازدواج ادامه دارد
در این نشست محمدرضا کمن مشاور خانواده درباره نحوه معرفی افراد گفت: معمولا برای ازدواج 2 نفرابتدا مشخصات ظاهری و عمومی مطرح می شود ولی مشاوران حوزه پیش از ازدواج 20 ملاک افراد را درنظر می گیرد.ابتدا چند تست شخصیتی و روانشناسی از مراجعه کنندگان گرفته می شود وتحلیل و نتیجه آزمون ها در پرونده ثبت می شود در پایان برای آگاهی یافتن از صحت اطلاعات داده شده ، جلسه ای حضوری تحت نظر راستی آزمایان تشکیل می شود.
او ادامه می دهد: یکی از تمایز های این طرح با سایر سایت های مشابه آن است مشاوره تا 5 سال بعد از ازدواج ادامه دارد.زیرا آمارها نشان می دهد بیشترین طلاق ها در 5 سال اول ازدواج صورت می گیرد.به همین جهت مشاوران هر 6 ماه یک بار جلسه ای برگزار می کنند و وضعیت زوجین را بررسی می کنند.

24816768023014223313952019889153225154179
تاکنون 17 هزار و500 نفر ثبت نام کرده اند
زهره حسینی تعداد ثبت نام کنندگان در این طرح را تاکنون 17 هزار و500 تن اعلام کرد و گفت : 92 درصد از این افراد مجرد هستند و7 درصد باقی مانده سابقه ازدواج قبلی داشتند و در این مدت 140مورد به ازدواج منتهی شده است.
مدیر سامانه همسرگزینی ، هدف اصلی طرح را ترویج ازدواج موفق و پایداراعلام کرد و ادامه داد : هدف ما بالابردن آمارازدواج نیست بلکه می خواهیم ازدواج پایدار و موفق را ترویج دهیم.
در پایان حسینی از گسترش فعالیت های این سایت در شهرستان‌ها گفت: در 25 شهریور سایت همسر یابی در استان اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد .
او از گسترش این فعالیت ها در شهرستان ها و استان ها دیگر ایران خبر داد و گفت: این طرح در تهران و اصفهان اجرایی شده و مرحله بعدی طرح در مشهد مقدس اجرا می شود.

20106
کد خبر: 349299

وب گردی

وب گردی