رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه پیش بینی زلزله از ساعت ها قبل مبنای علمی ندارد، گفت: با سیستم هشدار سریع زلزله می شود قبل از رسیدن موج مخرب زلزله اقداماتی را انجام داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، محمد شکرچی زاده در نشست زلزله تهران توجه به مخاطره های پایتخت احتمال وقوع زلزله را مهم دانست و گفت: ما باید به خطر پذیری تهران نگاه مستمری داشته باشیم چرا که تهران قلب تپنده ایران است.


او با اشاره به زلزله های اخیر جواد آباد و فیروزکوه گفت: با بررسی های انجام شده خوشبختانه این زمین لرزه ها ارتباط مستقیمی با گسل تهران نداشت و بزرگای آن به قدری نبود که تأثیری بر گسل تهران بگذارد.


 شکرچی زاده با بیان اینکه پیش بینی زلزله از ساعت ها قبل مبنای علمی ندارد، افزود: با سیستم هشدار سریع زلزله می شود قبل از رسیدن موج مخرب زلزله اقداماتی را انجام داد و باید امکانات سخت افزاری ابتدایی موجود در کشور را با مبنای علمی توسعه دهیم. البته سامانه های لرزه نگار و شبکه های شتاب نگاری گسترده ای در کشور وجود دارد که برنامه هایی هم برای نوسازی این سامانه ها در دست اقدام است.


رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی گفت: اخیرا تحقیقاتی را درخصوص زلزله در منطقه ۳ و ۴ شهر تهران انجام داده ایم. شبیه سازی زلزله ای در این مناطق با بزرگای ۷ ریشتر که محتمل الوقوع است و دوره برگشت ۴۷۵ ساله دارد. با توجه به لرزه های شمال تهران این زلزله با بزرگای ۷ ریشتر در جایی با جمعیت ۲.۵ میلیونی بیش از ۷۰۰ هزار کشته خواهد داشت.


شکرچی زاده افزود: سلسلسه نشست های زلزله تهران در آینده با حضور ارگان ها مسئول و درگیر در حادثه شرکت گاز، هلال احمر و ...برگزار خواهد شد تا برنامه ای سازنده برای مدیریت بحران در آینده داشته باشیم.


۲۰۱۰۷



کد خبر: 350248

وب گردی

وب گردی