ایسکانیوز: از سیر به‌ عنوان پیشگیری‌ کننده سرماخوردگی تا سرطان یاد می‌شود. محققان معتقدند این گیاه همه ‌فن ‌حریف، میزان کلسترول خون را کاهش می دهد و سبب تقویت دستگاه ایمنی بدن می شود. در ادامه با بخشی از خواص بی شمار این گیاه آشنا خواهید شد.


قدرت سیر


این گیاه خوشمزه که نقش اساسی در آشپزی مدیترانه ای و هندی ایفا می کند، تسکین دهنده سرماخوردگی، عفونت و سرطان است. دکتر دربا رز، متخصص برجسته درمان های طبیعی شهر دنور در ایالات متحده آمریکا، از مزایای بی نظیر سیر می گوید:


پاک کردن عفونت های ادراری


آب زغال اخته، تنها راه طبیعی مبارزه و از میان بردن عفونت های مجاری ادرار نیست. پیروی کردن از رژیم غذایی سرشار از سیر به پاکیزگی بدن و پیشگیری از بروز عفونت ها کمک می کند.


نابود کننده سرطان


از این به بعد هنگام آشپزی کردن سیر به غذا اضافه کنید. دانشمندان انستیتو مطالعات سرطان آمریکا پی بردند، اضافه کردن پوره یا تکه های سیر به غذا سبب می شود ترکیبات گوگردی و ضد سرطانی این گیاه وارد بدن شده و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن از بروز سرطان جلوگیری کند.


مبارزه با عفونت های قارچی


بروز عفونت های قارچی در پاهای ورزشکاران متداول است. بهترین روش درمان این عفونت، قرار دادن پاها در ترکیبی از آب داغ، گل میخک و عصاره سیر است.

کد خبر: 35920

وب گردی

وب گردی