ایسکانیوز: یک سایت خبری انگلیسی زبان که با انتشار دو تصویر از دو هواپیمای ناپدید شده و سرنگون شده مالزیایی در دو حادثه هوایی اخیر مدعی شده که هواپیمایی که در آسمان اوکراین با اصابت موشک سرنگون شد همان هواپیمایی بوده که دو ماه پیش در آسمان اقیانوس آرام از صفحه رادار محو شده بود.


سایت اینترنتی «worldtruth.tv» در تصاویری که مدعی است مربوط به این دو هواپیماست به مقایسه شماره شناسایی این دو هواپیما پرداخته است. شماره شناسایی پروازی که برفراز اقیانوس آرام گم شده M9-MRO  است در حالی که شماره شناسایی پروازی که بر فراز منطقه دونتسک اوکراین سرنگون شد M9-MRD بوده است.


mh17-mh-370-conspiracy-the-same


این دو هواپیما که هر دو تحت مالکیت شرکت هواپیمایی مالزی بوده‌اند از نوع بویینگ 200-777 هستند. این سایت خبری مدعی شده است که پیدا نشدن نشانی هواپیمای مالزیایی مفقود شده بر فراز اقیانوس آرام نشان‌دهنده این موضوع است که این هواپیما ربوده شده است و همین هواپیما با شماره شناسایی جدبد در شرکت هواپیمایی مالزی به کار گرفته شده بود که اینبار بر فراز اوکراین ساقط شد.


در هر دو مورد حادثه هوایی نکات کنگ و اثبات شده زیادی وجود دارد. از طرفی آثاری از هواپیمای اول پیدا نشده و از طرف دیگر دو طرف درگیر در مناقشه اوکراین یعنی شورشیان هوادارن روسیه در دونستک و غرب گرایان حاکم در کیف اوکرایین یکدیگر را به حمله موشکی به این هواپیما متهم می‌کنند. اتهاماتی که دستکم تا بررسی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای ساقط شده به طور کامل قابل اثبات نخواهد بود.


این وب سایت همچنین به گفته‌های یکی از فرمانده‌های نیروهای هوادار روسیه در شرق اوکراین استناد می‌کند که هواپیما در منطقه تحت کنترل آنها سقوط کرده بود. این فرمانده شورشیان گفته بود که «تعداد زیادی از اجساد تازه نبودند.» که به این مساله اشاره دارد که به نظر می‌رسید برخی از اجساد مدتی پیش از حادثه, جان سپرده بودند.


معمای این دو حادثه هوایی که با فاصله کم از هم روی داده‌اند تا به دست آوردن شواهد عینی کماکان عرصه گمانه‌زنی‌ها و شایعات خواهد بود.

کد خبر: 37235

وب گردی

وب گردی