ایسکانیوز:محل‌کارتان را مانند میدان جنگ تصور می کنید؟ فکر می کنید تنها افراد مقاوم در آن دوام می‌آورند؟ اگر همه چیز برعکس باشد چه؟ اگر به جای افراد سخت و بی رحم، اشخاصی مهربان باشند، چه می شود؟


همه ما در زندگی کلمات پنج حرفی زیادی شنیده‌ایم اما مطمئناَ هیچ کدام به قدرت لبخند نبوده است.بسیاری از افراد نمی دانند رونق کسب و کارشان ممکن است ناشی از رفتارها و اعمال مثبت آنها باشد.


واقعیت آن است که هیچ کس دوست ندارد در محیطی خصمانه کار کند. وقتی آدم ها از محل‌ کارشان لذت ببرند و احساس کنند که به خاطر تلاش‌هایشان به آنها اعتماد شده و از آنها قدردانی می‌شود، تلاش شان را  بیشتر کرده و بازده بهتری نیز خواهند داشت.


پاول اشپیگل‌ من روان شناس و استاد مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد اعتقاد دارد:« کار و تجارت تنها ایجاد رابطه است.»


مغز ما طوری برنامه‌ریزی شده است که به مهربانی و اعتماد واکنش می‌دهد و این مسئله توضیح‌دهنده روابط ما در محل‌ کار است. وقتی کسی رفتاری توام با مهربانی و احترام دارد، مغز ما اکسی‌توسین و دوپامین بیشتری تولید می‌کند که سبب می‌شود آرامش فکر داشته و با بقیه همکاری بهتری داشته باشیم.


اما وقتی احساس تهدید کنیم یا با ما غیرمحترمانه رفتار شود، خلاف آن اتفاق می‌افتد و هیچ تمایلی برای کار گروهی نخواهیم داشت و بازده کارمان اندک خواهد بود.


تاثیرات منفی، مثل میکروب هستند. وقتی حرف زشت و زننده‌ای می‌شنوید، برگشتن به روند کاری سابق تان سخت خواهد شد. برای فراموش کردن یک توهین به پنج تحسین نیاز است. همچنین نمی‌توانید تظاهر به مهربانی کنید چون ما خیلی راحت مهربانی تظاهری را از مهربانی واقعی تشخیص می‌دهیم.


لبخند زدن در محیط کار نقش بسیار مهمی در ایجاد ارتباط مؤثر بین کارمندان و مشتریان دارد. کسی که همواره در برابر مشتری لبخند می زند می تواند حس اعتماد و رضایت را در او القا کند. مطمئناً چهره اخم آلود، منفی گرایی و ناامنی را به مخاطبان هدیه خواهد داد.

کد خبر: 49659

وب گردی

وب گردی