انتقاد حافظی از انفعال در برابر سفید بالک ها/محیط زیست راهکار بدهد

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: سازمان محیط زیست در دو سال گذشته هیچ راهکار علمی برای مبارزه با سفید بالک ها ارائه نداده است. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، رحمت الله حافظی در پاسخ به این پرسش که مشاور سازمان محیط زیست روش های مدیریت شهری برای مقابله با سفید بالک ها (مگس سفید) راه و روش مناسبی ندانسته است، گفت: ایشان که کارشناس و خبره این کار هستند در دو سال گذشته چه پیشنهاد علمی و راهکار عملی برای مقابله با سفیدبالک ها داده اند که ما آن را برای مبارزه دنبال کنیم.

او گفت: وقتی راه حلی ارائه نشده و ما نیز بر اساس الگوبرداری از سایر کشورها در حال مقابله با این حشرات هستیم، دیگر نباید خرده گرفت. اینکه بیرون بنشینیم و انتقاد کنیم درست نیست.

حافظی با بیان اینکه مبارزه با سفیدبالک ها کار مشترکی میان نهادهای مختلف است گفت: مقابله با سفیدبالک ها در شهر به عهده شهرداری، ارائه راهکار تخصصی و فنی بر عهده محیط زیست و مبارزه با آن در سطح کلان کشور مسئولیتش بر عهده جهاد کشاورزی است.

او با اشاره به جلساتی که با مسئولان شهرداری در حوزه مقابله با سفیدبالک ها برگزار شده، گفت: به عملکرد شهرداری نیز انتقاداتی وارد است. به طور مثال اگر قرار است با آب شویه، عسلک ها را از بین ببریم، این آب شویه نباید مقطعی و موضعی باشد بلکه باید به صورت فراگیر و مستمر انجام شود تا سبب کاهش جمعیت این حشرات شود.

هفته گذشته اسماعیل کهرم مشاور سازمان محیط زیست کشور اعلام کرده بود که مبارزه با سفیدبالک ها به سبک مدیریت شهری بیش از آنکه سبب کاهش جمعیت سفید بالک ها شود برای شهروندان ضرر دارد.

۲۰۱۰۷

کد خبر: 500215

وب گردی

وب گردی