همایش ملی پژوهش عناصر نمایشی در ادبیات فارسی برگزار می‌شود/ ارسال مقالات تا 20 دی

دومین همایش ملی پژوهش عناصر نمایشی در ادبیات فارسی با هدف اعتلای تئاتر دانشگاهی و در راستای دستیابی به تئاتر ملی و پیوند میان ادبیات فارسی و نمایش ایرانی، بهمن سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون پژوهش و فناوری واحد بوشهر با بیان این مطلب گفت: دومین همایش ملی پژوهش عناصر نمایشی در ادبیات فارسی، روزهای 29 و 30 بهمن 94 به میزبانی واحد بوشهر در سالن شهید علیمحمدی دانشکده علوم انسانی این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.

اسماعیل کوه‌گردی با بیان اینکه این همایش در پی موفقیت نخستین همایش ملی پژوهش عناصر نمایشی در ادبیات فارسی برگزار خواهد شد، ادامه داد: زبان و ادبیات هر ملت نماد هویت آن سرزمین محسوب می‌شود؛ تاریخ، فرهنگ، تمدن غنی و کهن ایرانی، دین الهی توحیدی و ربان بومی ملی از نشانه‌های مباهات ما در عرصه تاریخ است.

این مسئول با بیان اینکه همایش ملی پژوهش عناصر نمایشی در ادبیات فارسی در راستای اعتلای سطح علمی دانشجویان و استفاده از نظر استادان در 11 محور برگزار می‌شود، این محورها را بررسی عناصر نمایشی در متون کلاسیک ایرانی، بررسی عناصر نمایشی در شاهنامه فردوسی، بررسی عناصر نمایشی در آثار عبید زاکانی، بررسی عناصر نمایشی در حکایات بوستان و گلستان سعدی، بررسی عناصر نمایشی در حکایات کلیله و دمنه، بررسی عناصر نمایشی در تاریخ بیهقی، بررسی عناصر نمایشی در قصص عامیانه، بررسی عناصر نمایشی در مثنوی، بررسی عناصر نمایشی در خمسه نظامی، بررسی اقتباس های نمایشی برگرفته از حکایات گلستان و بوستان سعدی، کلیله و دمنه و قصص عامیانه، بررسی اقتباس های نمایشی از آثار حماسی، داستانی، غنایی، عرفانی و... ایران در ادبیات نمایشی جهان نام برد.

عضو هیأت علمی واحد بوشهر با توجه به اینکه هر یک از محورها دارای حوزه و هریک از حوزه‌ها نیز دارای حیطه‌های جداگانه‌ای است، خاطرشان کرد: آثار مکتوب گرانقدر زبان فارسی منعکس‌کننده فرهنگ ملی ایرانیان، قدمت کهن و پیشرفت است که از دیرباز عرصه‌های پهناوری را تحت سیطره و تأثیر خود داشته است.

معاون پژوهش و فناوری واحد بوشهر در خصوص چگونگی زمانبندی ارسال مقالات گفت: علاقه‌مندان باید مقاله کامل (همراه با چکیده) خود را حداکثر تا تاریخ 20 دی 1394 به آدرس اینترنتی conf_iau@yahoo.com ارسال کرده و نتایج داوری مقالات تا یک بهمن 94 اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان، اعضاء هیأت علمی دانشگاه‌ها و دیگر پژوهشگران می‌توانند برای کسب اطلاعات به پست الکترونیک یاد شده پیام ارسال کرده و سوالات خود را مطرح کنند.

20101

کد خبر: 501796

وب گردی

وب گردی