توصیه یک برنامه نویس سابق مایکروسافت: مهارت‌های نوشتاریتان را افزایش دهید

به ندرت موفقیت در رشته‌ای محدود به داشتن تنها یک توانایی است و از این حیث برنامه نویسان هم استثناء نیستند.

به گزارش ایسکانیوز، به همین خاطر است که مایک بروزداین مدیر ارشد مهندسی در دوک‌ساین به تمام برنامه نویسان توصیه می‌کند که علاوه بر داشتن توانایی‌های کدنویسی، مدادهای خود را هم تیز کنند.اگرچه ممکن است شما برنامه نویس فوق‌العاده‌ای باشید ولی دانستن اینکه چگونه به وضوح بنویسید به شما کمک می‌کند که کارهایتان را به مدیران و مشتریان احتمالیتان توضیح دهید.

بروزداین مهندس سابق مایکروسافت که سابقه هفت سال کار برای این شرکت دارد به بیزنس‌اینسایدر می‌گوید:

مایلم به تمام شاغلان در زمینه نرم‌افزار توصیه‌ای کنم و آن نوشتن است. یاد بگیریند که چگونه بنویسند... این کار در واقع بسیار مفید است. شما به این احتیاج دارید که بدانید خود را چگونه معرفی کنید چرا که واقعا برای بسیاری از مهندسان اینکه در یک جمع چگونه صحبت کنند کار بسیار دشواری است... هنگامی که شما موفق به نوشتن تکه‌ای از برنامه می‌شوید احتمالا احتیاج دارید همان‌طور که به جاوا و یا C می‌نویسد به زبان خودتان هم بنویسید.من در دوک‌ساین چندین تکه نرم‌افزار نوشته‌ بودم که بسیار محبوب شدند و افرد از آن‌ها راضی بودند و تمایل داشتند که استفاده بیشتری از آن‌ها کنند. شاید من بیش از 10 بار مستندات و توضیحات را نوشتم و به سوالات جواب دادم.

از آن بیشتر دانستن اینکه چگونه بنویسید کسب اعتبار را برای محصولاتتان آسان‌تر می‌کند. بروزداین تعداد دفعاتی را به خاطر می‌آورد که کارهایش را به مدیرش تحویل داده است و به خاطر اینکه به وضوح معلوم نبوده‌است از چه ایده‌هایی استفاده کرده است پذیرفته نشده‌است. پس اگر در کدنویسی بسیار مهارت دارید بهتر است زمان بیشتری را برای افزایش مهارت‌های نوشتاریتان بگذارید.

منبع:lifehacker

20103

کد خبر: 501839

وب گردی

وب گردی