شهریاری خبر داد: عدم ورود مجلس به مصوبات شورای انقلاب فرهنگی پیرامون دانشگاه آزاد اسلامی

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک مجموعه غیرانتفاعی است، بنابراین نمی توان این مجموعه را استخدام کشوری قرار داد.

حسین‌علی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره جمع اوری امضا برخی نمایندگان درخصوص طرح استخدام دانشگاه آزاد به ایسکانیوز گفت: آراءدیوان عدالت اداری بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر شده است و معمولا مسائلی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در آن وارد می شود مجلس دخالتی انجام نمی دهد. هم حضرت امام(قدس) و هم مقام معظم رهبری فرمودند و نسبت به ان تذکر داده اند. بدین معنا که مسائلی را که مجلس وارد می شود شورای عالی انقلاب فرهنگی دخالت نکند و بالعکس هم به همین صورت عمل شود.

نماینده مردم زاهدان در ادامه افزود: دانشگاه آزاد یک دانشگاه غیرانتفاعی است و ضوابط استخدام کشوری شامل حال این مجموعه علمی نمی شود. ضوابط دانشگاه آزاد توسط هیات امنا نوشته و اجرا می شود.

او در پایان با اشاره به ادعای وجود برخی طرح ها درخصوص وضعیت دانشگاه آزاد گفت: البته هنوز نمی توانم راجع به این جمع اوری امضا نظری دهم ولی موضعی که اهمیت دارد این است اگر به این دلیل این امضا شده است، نمی توان بخش غیردولتی را ذیل استخدام کشوری قرار داد.

20101

کد خبر: 502855

وب گردی

وب گردی