نایب رئیس اتاق تهران: رشد گردشگری در پساتحریم نشان از ظرفیت بالای این صنعت در ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، گفت: این اتاق درپی آن است که از شرایط پیش آمده برای کشور در دوره پساتحریم، حداکثر استفاده و بهره را برای اقتصاد ایران ببرد.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی جهانگیری در نشست سفرای 9 کشور اروپایی با اعضای اتاق تهران، افزود: در اتاق تهران برنامه‌ریزی‌ها برای استخراج اطلاعات کامل و جامع از بنگاه‌های ایرانی و نیز بنگاه‌های خارجی آغاز شده است تا از این طریق دو طرف بتوانند سرمایه‌گذاران آماده همکاری و شرکای خود را پیدا کنند.

وی،با اشاره به اینکه صنعت گردشگری ایران در دوره پساتوافق مورد توجه جدی در داخل و خارج از کشور قرار گرفته است، افزود: رشد گردشگری و ورود گردشگران خارجی به ایران پس از توافق هسته‌ای، نشان از ظرفیت بالای این صنعت در کشور دارد که برای آن باید برنامه ریزی داشت.

جهانگیری، خطاب به سفرای 9 کشور اروپایی حاضر در این جلسه، گفت: بر اساس سند چشم‌انداز توسعه گردشگری ایران، قصد داریم طی 10 سال آینده میزان ورود گردشگر خارجی به ایران را به رقم 20 میلیون نفر در سال برسانیم.

نایب رئیس اتاق تهران، ادامه داد: هم اکنون ایران از 130 هتل چهار و پنج ستاره برخوردار است که بهره‌برداری از آن ضعیف است.

جهانگیری، گفت: برای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز توسعه گردشگری کشور، نیاز به 400 هتل چهار و پنج ستاره الزامی است که برای تحقق آن نیز حضور سرمایه‌گذاران خارجی را باید تقویت کرد.

وی، افزود: یکی از مشکلاتی که گریبان صنعت گردشگری ایران را گرفته است، نگاه تردیدآمیز در برخی کشورهای خارجی به ایران به دلیل اتفاقات و چالش‌های سیاسی چند سال گذشته است.

جهانگیری، گفت: اکنون که دو طرف راه تعامل را در پیش گرفته‌اند، باید این نگاه منفی را اصلاح کرد و سفرای کشورهای خارجی از جمله اتحادیه اروپایی می‌توانند واقعیات ایران امروز را با مردم سرزمین خود در میان بگذارند.

وی، به سرمایه‌گذاری اخیر فرانسه در صنعت گردشگری ایران اشاره کرد و افزود: امیدواریم با مشارکت و همکاری سفرای اروپایی، حوزه گردشگری در ایران بیش از سال‌های گذشته تقویت و توسعه پیدا کند.

401401

کد خبر: 523011

وب گردی

وب گردی