مشاهده شپش سر در برخی مدارس

با شروع سال تحصیلی و نزدیک شدن به فصل سرما شاهد شیوع بیماری شپش سر در مدارس هستیم و در یکی از موارد ۸ مورد ابتلا مشاهده شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس آلودگی به شپش سر یا «پدیکلوز» بیماری است که در بین دانش آموزان شایع می شود و مشکلاتی را با خود همراه می سازد.

بیماری آلودگی به شپش سر امکان سرایت به دیگر افراد را دارد و اگر موارد بهداشتی به خوبی رعایت نشود شایع و نفرات بیشتری را درگیر می کند.

رعایت بهداشت فردی و خانوادگی می تواند از ابتلا به شپش سر اجتناب کند و شیوع بیشتر این بیماری در دوران مدرسه و انتقال آن نیز در کلاس های درس بیشتر انجام می شود.

مدتها است که دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به موضوع کنترل عدم ابتلای دانش آموزان به بیماری شپش سر فعالیت هایی انجام می دهد اما هنوز هم در گوشه و کنار ابتلا به این بیماری یافت می شود.

کمتر از دو ماه از آغاز سال تحصیلی جدید گذشته است و در یکی از مدارس استان البرز ابتلای 8 دانش آموز ابتدایی به شپش سر مشخص شده و امکان سرایت به دیگران در صورت عدم کنترل وجود دارد.

اولیای یکی از دانش آموزان این مدرسه ابتدایی از ابتلای 8 دانش آموز به شپش سر خبر داد.

او افزود: چهار نفر از این دانش آموزان در یک کلاس و چهار نفر دیگر در کلاس دیگر مدرسه هستند و اگر فکری برای مداوای آنها نشود امکان ابتلای دیگر دانش آموزان وجود دارد.

حسن ضیاءالدینی مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با فارس در خصوص شپش سر دانش آموزان گفت: همه ساله بخشنامه ای مستندسازی شده در خصوص شپش سر دانش آموزان به استانها ارسال می شود.

او افزود: مربیان بهداشت و مدیران مدارس دانش آموزان را آموزش می دهند و اگر مواردی یافت شود به اطلاع خانواده آنها می رسانند.

ضیاءالدینی با تأکید بر اینکه رعایت بهداشت فردی مهم است، گفت: مربیان و رابطان بهداشت و همچنین مسئولان مدارس سر دانش آموزان را کنترل می کنند تا اگر مواردی وجود داشت سریعاً پیگیری شود.

مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: خانواده ها باید توجه ویژه ای به مسائل بهداشتی دانش آموزان داشته باشند و وسایل خواب و وسایل شخصی آنها را بررسی کنند و از حمام و استخرهایی که امکان ابتلا به این بیماری وجود دارد اجتناب کنند.

دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش قول پیگیری مورد اشاره شده به ابتلای شپش سر را داد.

105105

کد خبر: 544214

وب گردی

وب گردی