ابوترابی فرد:تسخیر لانه جاسوسی نقطه آغاز تقابل جمهوری اسلامی با نظام سلطه است

نایب اول رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تسخیر لانه جاسوسی نقطه آغاز تقابل شفاف و روشن نظام مقدس جمهوری اسلامی با نظام سلطه با مدیریت آمریکا است.

محمدحسن ابوترابی‌فرد در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 12 آبان) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش‌ از دستور خود گفت: در آستانه سالروز 13 آبان روزی که یادآور تبعید بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) توسط رژیم مزدور شاهنشاهی و مورد حمایت استکبار و آمریکا و روز کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان قرار داریم.

وی ادامه داد:‌ نوجوانان و جوانانی که فریاد مرگ بر شاه و مرگ بر آمریکا بر زبان داشتند و بالاخره 13 آبان یادآور روز تاریخی تسخیر لانه جاسوسی است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این روز را از هر زاویه که بنگریم برای ملت ایران و مسلمانان جهان و نیروهای انقلابی روزی ماندگار و الهام‌بخش است. تسخیر لانه جاسوسی نقطه آغازشفاف و روشن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با نظام سلطه با مدیریت آمریکا است. رویارویی سخت و آشکار که راه را برای حماسه‌های عزت‌بخش ملت ایران و مسلمانان منطقه گشود.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه از هنگام تسخیر لانه جاسوسی شاهد صحنه‌های شفاف تقابل نظام اسلامی و انقلابی با نظام حاکم بر جهان بوده‌ایم، تصریح کرد: ‌یکی از نقطه‌های مهم تقابل، جنگ 8 ساله و دفاع مقدس است. نظام سلطه به دست مزدوران خود در منطقه با تحمیل سلاح و دلار، جنگی سخت را بر ملت بزرگ ایران تحمیل کرد تا راه عزت‌بخش تقابل با نظام حاکم بر جهان را روی ملت ایران مسدود کند و مسیر فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم کند.

وی ادامه داد: تمام ملل جهان و آزادیخواهان شاهد بوده و هستند با آنکه انقلاب روزهای سخت را سپری کرد، نهایتاً با حضور جوانان سلحشور، شهدای عالیقدر و جانبازان و آزادگان و جامعه ایثارگران و ملت بزرگ ایران،‌ سیلی سختی بر صورت سیاه استکبار نواخت و کارنامه دفاع مقدس را به تابلوی درخشانی برای عزت ملتی مقاوم تبدیل کرد.

ابوترابی‌فرد گفت:‌ پس از این پیروزی بزرگ علیه نظام سلطه و نظام حاکم، آنها از تمام ظرفیت‌های سیاسی و رسانه‌ای،‌ اقتصادی و تهدیدهای نظامی بهره بردند برای آنکه مسیر حرکت ملت بزرگ ایران را با چالش سخت روبرو کنند و در این مسیر پرنشیب امروز جامعه جهانی و دنیای اسلام قضاوت می‌کنند که این ملت بزرگ ایران پیروز صحنه بوده و هست و در مسیر این چالش هر لحظه بر اقتدار سیاسی، فرهنگی و توان دفاعی ملت بزرگ ایران در دنیای اسلام افزوده شده است.

نایب‌رئیس مجلس ادامه داد: در این مسیر جبهه مقاومت اسلامی گسترش یافته و دامنه حضور تفکر انقلابی دنیای اسلام را به مشت گره شده بر سینه استکبار تبدیل کرد.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه جبهه سوم که آمریکا و متحدانش و شورای امنیت در کنار هم صف‌آرایی کردند حوزه دستیابی ملت ایران بر سوخت هسته‌ای بود گفت: در طی 12 سال جبهه به اصطلاح قدرتمند نظامی، اقتصادی و سیاسی استکبار در برابر ملت بزرگ ایران ایستاد و هدف نهایی خود را حذف کامل چرخه سوخت و توقف فعالیت‌های هسته‌ای قرار داد.

وی با اشاره به اینکه امروز دنیا شاهد است که پیروز صحنه ملت بزرگ ایران، رهبر انقلاب و نیروهای مدافع نظام اسلامی هستند، تصریح کرد: نخبگان و سیاستمداران امروز قضاوت می‌کنند از آغاز تقابل نظام اسلامی با نظام سلطه و آمریکا در تمام صحنه‌های تقابل این ملت بزرگ ایران، آرمان‌های امام و اندیشه رهبری بوده که پیروز بوده و هست.

نایب‌رئیس مجلس افزود: رمز پیروزی در چند حقیقت است که رهبری بر آن تاکید و اصرار دارند. اولاً رمز پیروزی در بازگشت به هویت دینی و اسلامی است. اگر امام فریادگر اسلام انقلابی نبود، اگر رهبری پاسدار حریم اسلام و قرآن و اهل بیت نبودند نبودند هرگز انقلاب از اقتدار برخوردار نبود این ارزش‌های متعالی اسلام است که ملت بزرگ ایران را به قدرت شکست‌ناپذیر تبدیل کرده است.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: این بازگشت به هویت دینی است که انتفاضه سوم را به رمز پیروزی ملت فلسطین بر نظام صهیونیستی مبدل ساخت، این بازگشت به حقیقت اسلام است که عروس خاورمیانه دیروز (لبنان) را به نماد مقاومت، اقتدار و عزت ملت علیه غرب تبدیل نمود. بازگشت به هویت دینی است که عراق را به قدرت مقاوم در برابر آمریکا و مزدوران او مبدل ساخته است. این اسلام است که در سوریه با همه مزدوران روبرو شده و پیروزی را به همراه دارد.

وی گفت: تاکید و اصرار رهبری نظام بر پاسداری از ارزش‌های اسلام برای حفظ اقتدار و هویت اسلام و ملت بزرگ ایران است.

نایب‌رئیس مجلس ادامه داد: اصل دوم الهام‌گرفته از آموزه‌های قطعی دین است،‌ایستادگی در برابر زیاده‌خواهان در برابر کسانی که منابع نامشروع خود را در مصادره منافع ملت‌های اسلام و منطقه جستجو می‌کنند. امروز پرچمدار این حرکت آمریکاست. این فریاد مرگ بر آمریکا برآمده از همان آموزه‌های دینی، اعتقادی و تداوم‌بخش راه امام (ره) است.

ابوترابی‌فرد گفت: ایستادگی شما بر این اصول،‌ایستادگی ملت بر ارزش‌های اسلامی، مسیر رویارویی آنها را با نظام سلطه و قداره‌بندان که امروز ناامنی را بر ملت‌های مظلوم منطقه (سوریه، یمن، عراق، افغانستان و فلسطین) تحمیل کرده‌اند از همان اصول و ارزش‌های متعالی اسلام الهام می‌گیرد. این اصل کلیدی امروز رمز اقتدار ما است.

وی تصریح کرد: ملت ایران می‌داند و ملت‌های اسلامی هم بدانند اقتدار امروز ملت ایران این جایگاه رفیع در معادلات سیاسی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است که برآمده از بازگشت به هویت دینی و ایستادگی مقابل زیاده‌خواهان و نظام سلطه است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ادامه داد: اصل سوم که راه را برای این عزت و حرکت شکوهمند هموار کرده است، وحدت امت اسلام و یکپارچگی ملت بزرگ ایران است. امروز در سایه اسلام و در پرتو ایستادگی مقابل نظام سلطه صفوف ما متحد شده و اتحاد ملت ایران و اسلام برآمده از دو اصل کلیدی است.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: اینکه ملت بزرگ عراق دستان پرتوانش در دستان پرتوان ملت ایران در دستان قدرتمند ملت سوریه، فلسطین، لبنان، افغانستان، پاکستان و همه ملل منطقه قرار گرفته است، برآمده از دو اصل بازگشت به هویت دینی و ایستادگی مقابل نظام سلطه است.

وی اظهار داشت: اگر ملت یمن خود را جزئی از حقیقت امت اسلامی و برادری برای ملت ایران می‌داند، به این دلیل است که ملت ایران در راه اسلام و مبارزه با نظام سلطه قدم برداشته است؛ ایستادگی بر اصول رمز وحدت امت اسلام و رمز اقتدار روزافزون ملت ایران است و امیدواریم در این راه استوار گام برداریم و از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب الهام گرفته و پاسدار ارزش‌های متعالی اسلام و خون مقدس شهدا باشیم.

نایب‌رئیس مجلس در ادامه ضمن تسلیت اربعین جانباختگان مظلوم، زانران در حال احرام خانه خدا در سرزمین منا به حضرت ولیعصر،رهبر معظم انقلاب، امت سوگوار، مسلمانان جهان، ملت بزرگ ایران و خانواده سوگوار آنها که در انتظار جشن بازگشت زائران خانه خدا بودند، ادامه داد: از زبان ملت بزرگ ایران نمایندگان آنها و جامعه جهانی و قدرت های مدعی حقوق بشر سوال کنم آیا این فاجعه بزرگ که مصیبتی جانکاهی برای امت اسلام بود، شایسته ایستادگی در کنار ملت‌های مظلوم و دفاع از حقوق مشروع آنها که نمونه بارز دفاع از حقوق بشر است نمی بود، سکوت مجامع بین‌المللی در این جنایت بزرگ نشان‌دهنده نگاه سیاسی و دوگانه آنها به حقوق بشر است.

ابوترابی‌فرد ابراز امیدواری کرد که دولت‌های مسلمان دست در دست هم راه را برای احقاق حقوق جانباختگان و مجازات مقصران هموار کنند و مرحمی بر دل‌های مظلوم مصیبت دیدگان این حادثه باشد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از بعثه مقام معظم رهبری، مدیران سازمان حج و زیارت به‌خصوص آقای اوحدی، آزادگان و مدیران دلسوز که در این حادثه تلاش کردند، و رهبری از زحمات آنها تشکر ویژه داشتند تقدیر‌کنم.

کد خبر: 544920

وب گردی

وب گردی