تدوین طرح مسکن اجتماعی به پایان رسید/ طراحی مدل جدید طبقه بندی مشاغل

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اینکه توسعه اشتغال و بهبود شرایط بازار کار قدرت چانه‌زنی نیروی کار را نیز افزایش می‌دهد، گفت: با وجود اینکه تدوین طرح مسکن اجتماعی به پایان رسیده است؛ در تلاشیم یارانه سود تسهیلات به متقاضیان این طرح اعطا شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در دیدارهای جداگانه با اعضای هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور و اعضای هیئت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید 3200 تشکل کارگری و کارفرمایی تشکیل شده که نشان دهنده رشد 32درصدی آنها بوده است.

ربیعی، همچنین اجرای «طرح مسکن اجتماعی» را از دیگر برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کارگران، بازنشستگان و خانواده‌های دارای معلول عنوان کرد و با اشاره به اینکه تدوین این طرح به اتمام رسیده است و سازمان تأمین اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی در این زمینه همکاری می‌کنند، گفت: در تلاش هستیم سازوکاری طراحی کنیم که یارانه سود تسهیلات به متقاضیان این طرح اعطا شود.

وی، اهتمام به مسائل کارگری و کارفرمایی را از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و با ابراز "ما بر توسعه تشکل‌ها تأکید داریم" افزود: در این چارچوب نهادهای مدنی عرصه روابط کار باید همکاری بیشتری با وزارتخانه داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی مدل جدیدی از طرح طبقه بندی مشاغل را از برنامه‌های پیش رو عنوان کرد و با اعلام اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توسعه بنگاه‌های خرد و متوسط بهبود اشتغال را مد نظر قرار داده است، خاطرنشان کرد: طرح هایی مبتنی بر این موضوع تدوین شده و در استان‌ها در حال اجراست.

ربیعی، توسعه اشتغال و جلوگیری از ریزش شغل را دو سیاست همزمان دولت عنوان کرد و گفت: با تمهیدات صورت گرفته از ریزش مشاغل زیادی جلوگیری شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه اشتغال و بهبود شرایط بازار کار، قدرت چانه‌زنی نیروی کار را نیز افزایش می‌دهد و ما با توجه به بروز پدیده رشد بدون اشتغال تلاش می‌کنیم مشاغل پایدار در حوزه بنگاه‌های کوچک و بخش خدماتی را افزایش دهیم تا در این رهگذر اجرای سیاست‌های رفاهی نیز ملموس‌تر شود.

وی، ایجاد آرامش در تأمین اجتماعی را از مهمترین اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: برای اولین بار موضوع بروز مشکل در اداره صندوق‌های بازنشستگی در آینده‌ای نه‌چندان دور را مطرح کردم و با پیگیری‌های انجام شده حل مشکل صندوق‌های بازنشستگی در اولویت برنامه ششم قرار دارد.

وی اقدامات صورت گرفته در تأمین اجتماعی در دولت تدبیر و امید را چشمگیر توصیف کرد و با اظهار اینکه سطح خدمات این سازمان با حضور مدیران متخصص و آگاه ارتقاء یافته است و بیمه‌ها هر روز کارآمدتر می‌شوند، افزود: تأمین اجتماعی یک وظیفه اخلاقی و انسانی است و من در مدت تصدی این مسئولیت تلاش کرده‌ام که این سازمان از مسائل حاشیه‌ای به‌دور باشد و تمام توان خود را برای ارائه خدمات به جامعه کار و تولید صرف کند.

تمام خانواده‌های دارای معلول صاحب مسکن می‌شوند

ربیعی تدوین و اجرای سیاست‌های رفاهی منسجم را از دیگر ویژگی‌های دولت تدبیر و امید برشمرد و با اشاره به تحولات صورت گرفته در حوزه‌هایی نظیر بهزیستی، این اقدامات را بسیار ارزشمند دانست و یادآور شد: تا پایان سال 95 تمام خانواده‌های دارای معلول صاحب مسکن می‌شوند.

401401

کد خبر: 545305

وب گردی

وب گردی