عشق  خادمان  به خدمتگزاری  سید الشهدا (ع)

آیین تجلیل از سخنرانان، مداحان و خادمان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ستاد و قرارگاه پشتیبانی نهاجا، در محل سینما ولایت شهرک شهید شجاعی برگزار شد.

زهره حاجیان : در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور، جانشین نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده، معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان سید حمید خسروانی شریعتی فرمانده ستاد و قرارگاه پشتیبانی نهاجا، حجت الاسلام محمد بهمن رئیس عقیدتی ستاد و قرارگاه پشتیبانی نهاجا و جمعی از فرماندهان و کارکنان عقیدتی سیاسی ستاد و قرارگاه پشتیبانی نهاجا برگزار شد از خادمان ،مداحان و سخنرانان سیدالشهدا(ع) تجلیل شد.
در این مراسم، حجت الاسلام محمد بهمن رئیس عقیدتی ستاد و قرارگاه پشتیبانی نهاجا به عنوان نخستین سخنران برگزاری چنین جلساتی را عنایت ویژه ائمه دانست.
او با تبیین عبارت «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة» گزارشی از عملکرد قرارگاه مرکز، در خصوص برگزاری مراسم محرم و نقش برجسته و مهم مداحان و خادمین حضرت اباعبدالله الحسین، مطالبی بیان کرد بیان کرد.
رئیس عقیدتی ستاد و قرارگاه پشتیبانی نهاجا در بخش دیگر از سخنان خود درباره قیام عاشورا و نقش حضرت سید الشهداء (ع)، گفت: امام حسین (ع) تمام هستی‌اش را در راه خدا و دینش فدا کرد و در این راه از هیچ چیز فروگذار نکرد.
حجت الاسلام محمد بهمن افزود: مردم این حماسه بزرگ را قرن‌هاست پاس داشته‌اند و برای خدمت‌گزاری به امام حسین (ع) و ائمه معصومین علیهم السلام همیشه در صحنه حضور دارند.

زیارت عاشورا کلامی است که انسان را به فکر وا می‌دارد


در بخش دیگری از آیین تجلیل از سخنرانان، مداحان و خادمین حضرت اباعبدالله الحسین، حجت الاسلام پورعابد، معاون بازرسی اداره عقیدتی سیاسی نهاجا درباره راز و رمز ستایش در سجده پایان زیارت عاشورا، نکاتی را بیان کرد.
حجت الاسلام پورعابد گفت: در فرازی از زیارت عاشورا کلامی است که انسان را به فکر وا می‌دارد، ما در پایان زیارت عاشورا سر بر سجده می‌گذاریم و می‌گوییم: « اللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرِینَ لَکَ عَلَى مُصَابِهِمْ الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى عَظِیمِ رَزِیَّتِی». هنگامی که بر کسی مصیبتی وارد شده است، اگر در پیشگاه او حمد و سپاس بگویند، نوعی توهین تلقی می‌شود، اما در این بخش از دعا چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟
معاون بازرسی اداره عقیدتی سیاسی نهاجا ادامه داد: اگر نگاهی به تاریخ پس از شهادت حضرت امام حسین(ع) بیاندازیم، می‌بینیم که ایشان نقشی اساسی و زیربنایی در در رابطه با حفظ دین داشته‌اند، دارند و خواهند داشت، اگر به این مسئله خوب دقت کنیم به بخشی از این رمز و راز پی می‌بریم.
او با اشاره به عصر حاضر و هجمه‌ها و توهین‌های دشمنان اسلام به قرآن کریم، مقدسات و ساحت پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین علیهم السلام گفت: وقتی محرم فرا می‌رسد، تمام این غبارها، فساد، بی‌دینی و بی‌هویتی‌ها به برکت نام امام حسین (ع)، رخت بر می‌بندد و با اکسیر یاد و راه امام (ع) تمام تلاش‌های دشمنان نقشِ بر آب می‌شود.
حجت الاسلام پورعابد با تأکید بر اینکه اگر امام حسین (ع) نبود، شکر و شعور وجود نداشت گفت: یکی از دلایل شکر این است که امام حسین (ع) به ما راه را نشان داده‌اند وحالا که ایشان راه را نشان داده‌اند: « وَ ثَبِّتْ لِی قَدَمَ صِدْقٍ» ما قدم صدقی برای اینکه دراین مسیر بمانیم می‌خواهیم.
معاون بازرسی اداره عقیدتی سیاسی نهاجا با اشاره به عبارات پایانی در سجده زیارت عاشورا «اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی شَفَاعَةَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لِی قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ أَصْحَابِ الْحُسَیْنِ الَّذِینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ علیه السلام‏» گفت: عزاداری کردن آسان است اما به راه امام حسین (ع) رفتن دشوار است و ما باید حسین وار در این مسیر حرکت کنیم.
او با بیان پاره‌ای از زیارت وارث گفت: در بخشی از این دعا آمده است :ای کاش من از یاران تو بودم.
حجت الاسلام پور عابد در پایان گفت: بسیاری از شهدا در زمان حیات نشان دادند که اگر زمان امام حسین (ع) زندگی می‌کردند از یاران ایشان بودند. همچنان که آیت الله اراکی نیز درباره امام خمینی(ره) گفته‌اند اگر ایشان در روز عاشورا بودند، قطعاً از یاران ایشان بود.

هدف ؛ ترویج فرهنگ خدمتگزاری در دستگاه امام حسین است


در حاشیه این نشست سرگرد عباس جعفر زاده، معاون هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ستاد و قرارگاه پشتیبانی نهاجا گفت: در این مراسم از ۱۸۵ نفر از خادمان، سخنرانان، مداحان، مسئولان هیئت‌ها، مسئولان ایستگاه های صلواتی، بانیان و....تجلیل می‌شود.

جعفر زاده گفت:هدف ما از این اقدام، ترویج فرهنگ خدمتگزاری در دستگاه آقا امام حسین(ع)است و لوح سپاسی که به این بزرگواران تقدیم می‌شود، به امید خدا نسل به نسل در خانواده این عزیزان خواهد ماند و به نوعی ادامه دهنده فرهنگ عشق به ائمه است.
سرگرد جعفر زاده افزود: این عشق و تعهد در دل تک‌تک ما وجود دارد و باعث افتخار است که می‌توانیم گامی در این مسیر برداریم و نام خود را در فهرست خادمان امام حسین(ع) ثبت کنیم.

اجر خادمان را خود معصومین می دهند


در بخش دیگری از این نشست، ستوان یکم نصیر پورعلی، مدیر فرهنگی و روابط عمومی عقیدتی سیاسی ستاد و قرارگاه پشتیبانی نهاجا درباره هدف برگزاری این مراسم گفت: بی شک اجر خادمین اهل بیت را خود معصومین علیهم السلام می‌دهند و امیدواریم که تقدیر و تجلیل ما نیز انگیزه ای نزد این بزرگواران ایجاد کند تا مراسم مذهبی در سال‌های آتی باشکوهتر برگزار شود و نفع معنوی آن به همه ما بازگردد.

عشق به خدمتگزاری سید الشهدا(ع)


یکی از بخش‌های جذاب این برنامه را آقای محسنی، مداح اهل بیت علیهم السلام بر عهده داشت و فضای روحانی‌ای به محفل بخشید.
از دیگر قسمت‌های این مراسم، می‌توان به پخش کلیپی با تصاویری از خدمت‌رسانی و عزاداری خادمان حضرت اباعبدالله الحسین اشاره کرد. گفتنی است سرگرد حمید تندرو، اجرای این مراسم را بر عهده داشت که انتخاب خوب متن‌های قرائت شده در کنار اجرای مسلط وی، از دیگر نقاط برجسته مراسم بود.
آیین تجلیل از خادمین حضرت اباعبدالله الحسین ستاد و قرارگاه پشتیبانی نهاجا با تقدیر و تجلیل از 185 نفر از سخنرانان، مداحان و خادمین حضرت سیدالشهدا(ع) در ساعت 17به پایان رسید.

105105

کد خبر: 546234

وب گردی

وب گردی