شاعر «علی کوچولو»: اگر به کودکانمان عشق ورزیدن یاد ندهیم خطر داعشی شدن آنها را تهدید می کند!

اسدالله شعبانی معتقد است اگر از همان ابتدا دوست داشتن و عشق ورزیدن را به کودکان یاد ندهیم خطر داعشی شدن آنها را تهدید می کند.

اسدالله شعبانی با حضور در غرفه ایسکانیوز در نمایشگاه مطبوعات گفت: امسال صد کتاب برای کودکان نوشته ام. مجموعه ترانه هایی برای کودکان که در جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی است و هدف آن این است که کودگان را به کتابخوانی علاقمند کند. این پروژه به من پیشنهاد شد و من مسئولیت آن را پذیرفتم و 55عدداز آنها نیز خودم نوشتم. بیشتر آنها شعر برای کودکان و است و بخشی دیگر بازنویسی از ادبیات کلاسیک برای کودکان است. تعدادی هم کتاب های راهنما برای اولیا و مربیان است و تعدادی هم شعرهایی به دلخواه خودم است و می توان گفت عاشقانه هایی برای جوانان است.

این شاعر کودک ادامه داد: کارهای من را اغلب نشر مدرسه، نشر کانون یا امیرکبیر منتشر می کنند و چون اینها ناشران دولتی هستند انتشار بعضی کتاب های من برایشان سخت است. مثلا من مجموعه شعری عاشقانه برای نوجوانان دارم، اما در جامعه ما صحبت از عاشقی کردن برای نوجوانان جرم است و همه خجالت می کشند و طرد می کنند. فکر می کنند نباید به بچه دوست داشتن را یاد داد، در حالی که من ادبیات کودک خوانده ام و می دانم کودکان خردسال را اگر از همان ابتدا دوست داشتن و عشق ورزیدن را به شان یاد ندهیم خطر داعش شدن آنها را تهدید می کند!

شاعر «علی کوچولو» اظهار داشت: اگر در جهان امروز اینهمه جنگ هست دلیلش این است که مفهوم دوست داشتن و عشق ورزیدن به آنها در کودکی آموزش داده نشده است. تاریخ ما تاریخ خشونت نبوده و اگر نگاه کنید وحشی ترین قوم ها به ایران آمده اند و اهلی شده اند. جالب اینجاست که مردم ایران به هیچ جا حمله نکرده اند.

شعبانی در خصوص ارتباط با صدا و سیما گفت: رسانه ای که صدای مردم را پخش نکند به نظر من ملی نیست و من هیچگونه همکاری با آن ندارم. آنها از آرشیوشان فیلم های ما را که مربوط به 20سال پیش است را بیرون می آورند و پخش می کنند، بدون اینکه از ما اجازه بگیرند.شعر ها و نوشته های ما را به شکل انیمیشن و برنامه های کودک در می آورند بی آنکه از ما اجازه بگیرند. اخیرا یکسری مجموعه ترانه های علی کوچولو هم پخش می کنند که برای این نه از من اجازه گرفته اند و نه حتی خبری داده اند. البته اسم من را هم میزنند اما من مخالف این کار بودم، چون این کار حق التالیف دارد و صداو سیما حق التالیف ما را پرداخت نمی کند.من در گذشته همکاری زیادی با تلویزیون داشتم و برنامه های جذابی هم می ساختیم و خوشحال بودیم که بچه ها را خوشحال می کنیم، اما اکنون 10سال است که من کاملا رابطه هام را با صدا و سیما قطع کرده ام.

502502

کد خبر: 546617

وب گردی

وب گردی