یونسی:  رقبای ایران سعی در القای ناامنی کاذب در منطقه دارند

مشاور ارشد رییس جمهوری در امور اقلیت ها گفت: رقبای ایران سعی در القای ناامنی کاذب در منطقه دارند و برخی از مزدوران و نادانان داخلی نیز سعی می کنند این روند را تغذیه کنند تا فضای کسب و کار و تولید در کشور به وجود نیاید.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام علی یونسی روز یکشنبه در پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: یکی از مشکلات کنونی ما این است که پاسخگوی فارغ التحصیلان بیشماری هستیم که بازار کار برای آنان تعریف نشده است.
وی گفت: امروز هر مسئولی از جمهوری اسلامی ایران، در هر سفر با موج فراوان تقاضای کار رو به رو هستند که عمدتا منظور آن ها دستیابی به یک کار مدیریتی یا کارشناسی است.
دستیار ارشد رییس جمهوری در امور اقلیت ها افزود: هرچند توانسته ایم در حوزه نیاز علمی جوانان عملکرد مناسبی داشته باشیم، اما در حوزه نظریه پردازی اقدامات مطلوبی نشده است.
وی با بیان اینکه توسعه کشور بیش از هر چیزی به دوش کارگران ماهر است ادامه داد: برای برطرف ساختن مشکل توسعه باید زیرساخت های فرهنگی آن را برطرف سازیم اما تاکنون به صورت شایسته حل نشده است.
یونسی اظهار داشت: کار باید مقدس شمرده شود؛ نباید عیب و عار به شمار آید و دانشگاه فنی و حرفه ای برای تربیت این فرهنگ باید پیشقدم شود.
وی گفت: تقدیس کارآفرین اقدام دیگری است که می توان در این زمینه انجام داد اما برخی مواقع شاهدیم که از هر سو تلاش می شود کارآفرینان و سرمایه گذاران در کشور کار نکنند.
وی افزود: بزرگترین چالش کشور اشتغال است، باید مسئله کارآفرینی در اولویت تمامی مسائل باشد چرا که بیکاری بلای جان کشور است.
یونسی خاطرنشان کرد: فسادی که بیکاری به دین و هویت ما وارد می کند هیچ چیزی نمی تواند وارد کند.
وی اظهار داشت: هم اکنون مردم مسلمان به سرزمین های کفر پناه می بردند تا شغلی برای خود ایجاد کنند، اما وقتی یک گردشگر به کشور می آید می گویند فرهنگ و دین از بین رفت.
یونسی گفت: دولت یازدهم وقتی مقدمات اشتغال و برجام را فراهم می کند آنان برآشفته می شوند.
وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد کار و شغل باید امنیت کارآفرین و سرمایه گذرای ایجاد شود اما هستند افرادی که به شدت نگران حل بحران اقتصادی توسط دولت هستند چرا که شاید منافع آنان در این رکود و ناامنی اقتصادی است.
دستیار ارشد رییس جمهوری در امور اقلیت ها ادامه داد: برخی از کشورهای منطقه نیز از اینکه دولت جمهوری اسلامی موفق می شود نگران هستند و وهابی ها، صهیونیست ها و خشونت طلب ها تمام سعی شان این بوده که ایران در مذاکرات هسته ای به نتیجه نرسد.
وی اظهار داشت: آنان با پول وهابی ها و نفوذ صهیونیست ها نا امنی های عظیمی در منطقه ایجاد کرده اند تا ایران ناموفق شود.
یونسی خاطرنشان کرد: آنان سرمایه گذاران را می ترسنانند و با پول هایی که خرج می کنند مقاله، تحلیل، سخنرانی و خطبه می خوانند تا سرمایه گذاران به جای ایران، به دوبی، آنتالیا و راس الخیمه بروند.
وی گفت: معتقدم ما در حوزه تخصص ، مهارت و سرمایه محدودیتی نداریم به گونه ای که هزار میلیارد دلار ثروت ایرانیان در خارج از کشور است که اگر امنیت ایجاد شود این سرمایه گذاری ها در ایران انجام می شود.
مشاور ارشد رییس جمهوری در امور اقلیت ها ادامه داد: هم اکنون رقبای ایران سعی در القای ناامنی کاذب در منطقه دارند و برخی از مزدوران و نادانان داخلی نیز سعی می کنند این روند را تغذیه کنند تا فضای کسب و کار و تولید در کشور به وجود نیاید.
یونسی گفت: دولت برای رونق اقتصادی موانع خارجی را رفع کرده و موانع داخلی هم در رده های پایین مخالفت می کنند و نا هم نوایی با گروه های خشونت طلب، فضای مساعد به وجود آمده را خراب می کنند تا شاید منافع بیشتری برای خود فراهم کنند.
وی ادامه داد: دولت برای حل معضل و مشکل اساسی بیکاری و رکود در موانع خارجی توافق برجام را انجام داد که مورد تایید رهبری و تصویب مجلس قرار گرفت و موانع داخلی هم با یک انسجام و وحدت ملی و همراهی با دولت فراهم می شود.
مشاور ارشد رییس جمهوری در امور اقلیت ها گفت: اقوام ایرانی، اقلیت های مذهبی و دینی بیشترین مهاجرت را برای کار به سبب موقعیت ویژه مرزی دارند و این برای ما خطرناک و ناپسند است.
وی ادامه داد: مهمترین اقدام دانشگاه فنی و حرفه ای آموزش اقوام ایرانی و توسعه دانشکده های فنی در آن محل ها است؛ تا خدمتی بزرگ در راه انسجام ملی انجام شود.
ایرنا نوشت، یونسی یادآور شد: هر میزان کارگران با یکدیگر کار کنند همدیگر را بیشتر شناخته و این سبب اتحاد ملی است و هر میزان آنان از یکدیگر دور باشند خطرساز خواهد بود.
در خاتمه این مراسم از تمبر یادبود سالگرد دانشگاه فنی و حرفه ای رونمایی شد و خانواده های شهید تهرانی مقدم و زنده یاد مهندس علاقمندان تقدیر شدند.

201/201

کد خبر: 547097

وب گردی

وب گردی