نشست خبری سریال «شهرزاد» به حاشیه کشیده شد

نشست خبری سریال «شهرزاد» دیشب در حالی برگزار شد که این مراسم با حضور جمعیت کثیری از مردم روبه رو شد آن هم در حالی که از اهالی رسانه برای پوشش مراسم دعوت شده بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، نشست خبری سریال «شهرزاد» یکشنبه اول آذرماه با حضور عوامل این سریال از جمله حسن فتحی کارگردان، سید محمد هادی رضوی سرمایه گذار، محمد امامی تهیه کننده، علی نصیریان، ترانه علیدوستی، گلاره عباسی، پریناز ایزدیار و امیر حسین رستمی بازیگران و... برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسن فتحی از همکاری خود با نغمه ثمینی نویسنده این سریال گفت و بیان کرد: من و نغمه ثمینی نویسنده سریال با این فرض کار را شروع کردیم که شبکه نمایش خانگی پتانسیل زیادی دارد و متاسف بودیم که چرا رونق ندارد بنابراین به دنبال قصه ای بودیم که با مخاطب ارتباط برقرار کند.

نصیریان بازیگر سریال نیز در پاسخ به سوالی درباره تولید آثار نمایشی در بخش خصوصی بیان کرد: بهترین روش تولید، سپردن کار به دست خود مردم است. وقتی ما کار را به دست کاردان اعم از تهیه کننده، کارگردان و سرمایه گذار می سپاریم اثر به خوبی تولید می شود و اساسا تولید اثر هنری به دست دولت یا تلویزیون انجام نمی شود.

این بازیگر سینما درباره نقش خود در سریال «شهرزاد» بیان کرد: برای من اینکه چه نقشی بازی کنم فرقی نمی کند اما بازی یک نقش به چند عامل بستگی دارد. اول فیلمنامه است و آنچه که به عنوان متن کار نوشته می شود و همچنین توضیحاتی که کارگردان ارائه می کند. برخورد اولم با فیلمنامه بسیار مهم است و می تواند انگیزه ایجاد کند و سکوی پرتابی برای انتخاب نقش باشد.

وی درباره نقش «بزرگ آقا» و انتخاب آن بیان کرد: من حدود ۴ قسمت از فیلمنامه سریال «شهرزاد» را خواندم و چون پیش از این با حسن فتحی کار کرده بودم اطمینان داشتم که این سریال اثر موفقی خواهد بود. من بازی خود را داشتم و فتحی در بسیاری از زمان ها بازی مرا کنترل می کرد و من هم تلاش خودم را در ایفای بهتر نقش انجام می دادم.

در ادامه این نشست نغمه ثمینی درباره پرداختن به کودتای ۲۸ مرداد توضیح داد: ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ مقطع مهمی در تاریخ معاصر ایران است. این روز همیشه در خاطره تاریخی ما ایرانی ها باقی می ماند و من فکر می کنم هر لحظه امکان بازگشت به این تاریخ وجود دارد. ۲۸ مرداد این ارزش را داشت که در این سریال به آن نگاه شود زیرا انرژی آن آنقدر زیاد و غیر قابل انکار است که هر درامی می تواند در بستر آن بنا شود و موقعیت های جذاب، پرتنش و گیرایی می توان از آن ساخت. به نظرم این تاریخ ابعادی چند لایه دارد که تفاسیر مختلفی را هم در بر می گیرد.

در ادامه سید محمد هادی رضوی سرمایه گذار سریال «شهرزاد» با اشاره به ترس دولت ها از فعال کردن بخش خصوصی در عرصه فرهنگ و هنر بیان کرد: دولت ها باید سال ها پیش بخش خصوصی را در عرصه فرهنگ آماده می کردند. ترس دولت ها به این دلیل بوده است که هر کسی جزأت نمی کرد در حوزه تولید آثاری مثل «شهرزاد» قدم بردارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا سرمایه گذاری در سریال «شهرزاد» باعث ضرر خواهد شد یا خیر، گفت: اگر این پروژه باعث ضرر می شد من و محمد امامی به عنوان کسانی که در حوزه کارهای اقتصادی در وهله اول و کارهای فرهنگی در وهله دوم سابقه داریم به این پروژه وارد نمی شدیم.

سرمایه گذار سریال «شهرزاد» سینماگران را به سرمایه گذاری در حوزه سینمای خانگی فراخواند و اظهار کرد: من انتقادی به دوستان هم صنف خود دارد و آن این است که نباید از سرمایه گذاری در چنین پروژه هایی بترسند. پیشنهاد من این است که آنها به سرمایه گذاری در این آثار وارد شوند چرا که هم سوددهی دارد و هم می توانند مالیات آن را بپردازند.

سپس محمد امامی تهیه کننده سریال «شهرزاد» در پاسخ به سوالی درباره موفقیت این اثر در حوزه پخش و توزیع بیان کرد: دلیل موفقیت سریال «شهرزاد» فقط پخش کننده نیست محتوای این اثر نیز در موفقیت آن سهیم بود. پیش از این در حوزه پخش، اکثر سریال های شبکه نمایش خانگی با میانگین ۱۰ تا ۱۳ روز یک بار توزیع می شدند اما سریال «شهرزاد» به صورت هفتگی توزیع می شود که یک دلیل آن این است که ابتدا تصویربرداری کار به پایان رسید و بعد توزیع آن شروع شد.

ترانه علیدوستی بازیگر سریال «شهرزاد» نیز در این نشست به تفاوت میان مدیوم های سینمایی و تلویزیونی اشاره و بیان کرد: مطمئنا میان مدیوم های نمایشی تفاوت وجود دارد همانگونه که میان نقش ها هم این تفاوت وجود دارد. من فکر می کنم هر نقشی و هر کاری اقتضائات خاص خود را دارد و به طور کلی به دسته بندی آثار تلویزیونی یا سینمایی اعتقادی ندارم.

این بازیگر حضور در سریال «شهرزاد» را اولین تجربه خود از ایفای نقش در آثار تلویزیونی دانست و بیان کرد: این کار اولین تجربه من در حوزه بازی در سریال ها بود که برای من تجربه ای جدید بود و چیزهای تازه ای آموختم. من بی نهایت کار را دوست داشتم و هرچه در توانم بود برای نقش انجام دادم.

وی ادامه داد: اولین دلیلی که من را به بازی در این سریال جذب کرد قصه پرکشش آن بود. من مطالعه زیاد دارم و باید بگویم که فیلمنامه این سریال برای من مثل یک رمان بود یعنی زمانی که من شروع کردم و آن را خواندم نتوانستم فیلمنامه را بر زمین بگذارم. این اولین نشانه بود که فکر کردم اگر این فیلمنامه روی کاغذ چنین فضایی دارد بعد از ساخت هم مردم همین نظر را درباره آن خواهند داشت.

بازیگر نقش «شهرزاد» در ادامه درباره شخصیتی که ایفا کرده است توضیح داد: شخصیت شهرزاد در نظر من اولین نقش از یک زن در سریال های ما است که صاحب فردیت، انتخاب شخصی و نوعی فلسفه است که ما چنین شخصیتی را در اکثر سریال های تلویزیونی و در حدود ۸۰ درصد فیلم های سینمایی نمی بینیم.

پریناز ایزدیار دیگر بازیگر این سریال نیز در سخنان کوتاهی درباره حضور خود در مجموعه «شهرزاد» بیان کرد: حضور در این سریال تجربه کار در کنار استادان بود و من بعد از این کار احساس می کنم بازیگر بهتری نسبت به گذشته هستم.

همچنین گلاره عباسی دیگر بازیگر این سریال در سخنانی کوتاه گفت: من این سریال را می بینم و قسمت های آن را دنبال می کنم با این حال فکر می کنم اگر بازیگر این سریال نبودم باز هم قصه آن را دنبال می کردم. حضور در سریال حسن فتحی در پرونده کاری من جزو اتفاقات خوب است و من همیشه در کنار او آموخته ام.

نشست خبری سریال «شهرزاد» که ساعت ۲۰ با حضور مهمانان زیادی همراه بود که باعث شد نظم نشست بهم بخورد و حتی عوامل سریال بارها در طول جلسه خواستار سکوت شدند تا بتوانند حداقل صحبت های خود را بشنوند. این نشست با اجرا و کارشناسی سعید قطبی زاده همراه بود که در پاسخ به سوال خبرنگارانی که نتوانستند در این نشست رسانه ای سوالات خود را از عوامل سریال بپرسند، بیان کرد خبرنگاران در جلسه ای مجزا بعد از نمایش قسمت ششم سریال «شهرزاد» سوالات را مطرح کنند که این موضوع نیز با اعتراض اهالی رسانه روبه رو شد.

اگرچه که بعد از آن و بنا به اعتراض خبرنگاران، نشست دوم قبل از نمایش سریال برگزار شد و عوامل سریال از ناهماهنگی های بوجود آمده عذرخواهی کردند اما تعداد زیادی از خبرنگاران جلسه را ترک کردند و نشست دوم سریال بدون حضور رسانه های اصلی برگزار شد و آنچه در این گزارش خواندید مربوط به بخش نخست نشست سریال بود.

در این مراسم به دلیل فراخوان هایی که داده شد علاقمندان زیادی در پردیس ملت و در مقابل درهای ورودی سالن جمع شده بودند که بعضی از آنها بیان می کردند به دنبال خریداری بلیت قسمت ششم سریال «شهرزاد» هستند.

این مراسم قرار بود یک اکران خصوصی باشد که با حضور مهمانان و علاقمندان زیادی همراه شده بود که با هنزمندان عکس های سلفی می گرفتند.

10503

کد خبر: 548681

وب گردی

وب گردی