صافی: دکتر میرزاده با انتخاب دادکان نشان داد ورزشی است/امکانات دانشگاه آزاد اسلامی از تیم های ملی بیشتر است

صدف خالقی و عرفان محمدی-سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دادکان در جامعه ورزش و به خصوص فوتبال متفاوت ترین شخصیت را دارد و دکتر میرزاده با انتخاب او نشان داد چقدر به ورزش اشراف دارد.

احمد صافی با حضوز دز ایسکانیوز در مورد مسائل مختلفی صحبت کرد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

** شخصیت و عملکرد دادکان را چطور می بینید؟

محمد دادکان شخصیت متفاوتی نسبت به دیگران دارد،همیشه یک مدیرباید خصوصیات منحصر به فردی مانند:عدالت محوری،سلامت کاری و آگاهی به مسائل مربوط به حوزه کاری خودش را داشته باشد که دادکان تمام این خصوصیات را داراست.او هیچ وقت تصمیمات عجولانه نمی گیرد و همیشه روی مسائل تمرکز می کند و بهترین تصمیم را می گیرد،اطلاعات علمی و تجربی بالایی دارد و لایق مدیریت است.انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نزدیک است و همانطور که افرادی مانند:علی دایی،علی پروین،قلعه نوعی،گفته اند،دادکان بهترین گزینه برای این جایگاه است.

** شرایط تیمتان چطور است؟

ما پارسال نایب قهرمان سوپر لیگ ایران شدیم و قهرمان جام باشگاه های آسیا شدیم و در حال حاضر یکی از مدعی ترین های قهرمانی دربین تیم های حال حاضر در لیگ کاراته هستیم.شرایط تیم خوب است اما یک مسئله وجود دارد که استعداد کاراته بر ایران بسیار زیاد است و پیش بینی در این رشته دشوار و غیر قابل پیش بینی است.سال پیش ما می توانستیم قهرمان شویم اما یک سری بدشانسی ها برای تیم ما پیش آمد که ما به این مقام نرسیدیم.در حا حاضر هم یارگیری ها انجام شده است که طبق توصیه دانشگاه و محمد دادکان ٩٠ درصد اعضای تیم یا فارغ التحصیل و یا دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی می باشند.

** امسال پتانسیل قهرمانی را دارید؟

خوب بالاخره تیم های دانشگاه آزاد همیشه جزو ٣ تیم برتر بوده اند و امسال هم امیدواریم که مقام آور باشیم.

**بازیکن ملی پوش هم دارید؟

بله، ما چند بازیکن ملی پوش مانند:ذبیح الله پورشیب،سجاد گنج زاده و ایمان سنجولی را داریم که پورشیب پر افتخار ترین آنها می باشد.

** ورزش کشور ما چه مقدار از داشته های دانشگاه آزاد استفاده کرده است و می تواند استفاده کند؟

همان طور که می دانید انجمن های ورزشی در داخل دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته است که من رییس انجمن کاراته هستم.به نظر من ورزش کشور ما از طریق دانشگاه آزاد اسلامی می تواند پیشرفت چشمگیری را داشته باشد.

**نگاه دکتر حمید میرزاده به ورزش چطور است؟

ما دو جلسه با دکتر میرزاده داشته ایم و قابل ذکر است که باید تبریک بگوییم به او برای انتخاب محمد دادکان به عنوان معاون ورزش و این نشان دهنده ی این است که میرزاده بر روی ورزش اشراف دارد و با این تعداد موفقیت که در ورزش کشور ما در رشته های مختلف وجود دارد نشان می دهد که میرزاده برای ورزش جایگاه خاصی را در نظر گرفته است.

** عملکرد وزارت ورزش را چطور می بینید؟

ما وزارت ورزش را باید در بازی های آسیایی محک می زدیم،که یک پله سقوط کردیم و در وزارت ورزش افرادی هستند که علم بالایی دارند و کار بلد هستند اما در داخل بعضی از فدراسیون ها ضعف های چشمگیری دیده می شود.

** برنامه هایی هم برای المپیک وجود دارد،آیا منجر به قهرمانی رشته های ورزشی ما در المپیک می شود یا خیر؟

ما در المپیک فقط روی ٢ الی ٣ رشته می توانیم حساب باز کنیم و به نظر من کشتی آزاد،کشتی فرنگی و تکواندو رشته های هستند که می توانند ورزش ایران را ارتقا بدهند.

** سمندر از کاراته خیلی محترمانه برکنار شد و شما یکی از منتقدان او بودید،آیا قبول دارید برکناری این شخص به نفع کاراته شده است؟

به نظر من مشکل از سمندر نبود بلکه از گزینش فدراسیون بود که باید ویژه تر باشد و به نوعی سخت تر باشد و فرد مورد نظر تمام شرایط را دارا باشد.

** یک مسئله که در فدراسیون کاراته وجود دارد مسائل غیر اخلاقی است،نظرتون در این باره چه است؟

ببینید، مشکل عدم نظارت است.وقتی نظارت کم باشد در واقع شرایط استاندارد از آن حالت بیرون می آید.

** زیادی سبک ها به کاراته ضربه نزده است؟

نه،زیادی سبک ها را می توان مثل زیادی تیم های فوتبال مثال زد،کاراته ما ماهیتش یکی است اما این سبک است که فرق می کند.

** پناهی،ناظریان و رحنما به عنوان گزینه های رییس فدراسیون هستند،به نظر شما کدام یک صلاحیت این مار را دارند؟

به نظر من بعضی ها اصلا نباید به این عرصه ورود کنند،بنده اسم نمی برم اما اگر به سوابق و عملکرد بعضی ها نگاه کنیم می بینیم که توانایی اداره کردن یک فدراسیون عریض و طویل مثل کاراته را ندارند ولی حرف اصلی من این است که کاراته باید یک برنامه بلند مدت داشته باشد و با اصول از نیرو هایش استفاده کند.

** آیا دانشگاه آزاد اسلامی به موقع بودجه ی تعیین شده را پرداخت کرده است و می کند؟

بله،دانشگاه آزاد اسلامی حداقل در ٤ سال اخیر یکی از منظم ترین تیم ها بوده است،از نظر سقف قرارداد،پرداخت قرار داد و ارتقای ورزش. به نظر من دانشگاه آزاد اسلامی می تواند بر روی جامعه ی ورزشی منت بگذارد به دلیل انجام دادن به موقع تعهداتی که داده است.

** پول به خوبی که وارد رشته های ورزشی دیگر شده،وارد کاراته نیز شده است؟

نه متاسفانه،اما ما خوشحالیم که آقای دادکان ورزش کاراته را کوچک نکرد و برای قهرمانان کارته بودجه ای را در نظر گرفت که مسئولین کاراته همچنین بودجه ای را در نظر نمی گرفتند ولی باز هم برای بازیکنان کاراته به اندازه ی ارزششان بودجه در نظر گرفته نمی شود و حدودا ٢٠ الی ٣٠ میلیون رقمی است که به بهترین بازیکن کاراته داده می شود.

** در ورزش فوتبال یک موضوعی است که می گویند باید اعضای فوتبالی در راس قرار بگیرند،به نظر شما در کاراته نیز باید افرادی قرار بگیرند که عمر خود را در کاراته گذرانده اند؟

ببینید اگر کسی که تخصص و تجربه ی کاراته را داشته باشد خیلی بیشتر می تواند به این ورزش کمک کند،ولی مسئله این است که اگر اعضای ورزش کاراته با هم متحد نشوند حتی اگر یک شخصی با این شرایط رییس باشد،باز هم ما در این ورزش ضعف احساس می کنیم.

604/605/601

کد خبر: 549396

وب گردی

وب گردی