رایزنی با عراق برای صدور ویزای الکترونیک/ زائران عجله نکنند,امکانات برای ترددشان فراهم است

فرمانده یگان ویژه ناجا گفت: بیش از یک‌میلیون و 200 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که صدور ویزا برای این تعداد در توان سفارت عراق نیست.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سردار حسن کرمی در مورد آخرین وضعیت در مرز مهران،گفت: قرار است فرستادگان ایران در مورد صدور ویزا به شکل الکترونیک با طرف عراقی صحبت کند و اگر این امر مورد توافق قرار گیرد دیگر نیازی به صدور ویزای کاغذی نیست و می‌توان به شکل سامان‌مند و از طریق ارتباط رایانه‌ای صدور ویزا را انجام داد.

او بابیان اینکه قرار است یک هیئت از نیروی انتظامی به همراه نمایندگانی از پلیس اطلاعات به عراق سفر کنند تا سازوکار بهتری برای صدور ویزا تعریف شود، افزود: بیش از یک‌میلیون و 200 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که صدور ویزا برای این تعداد در توان سفارت عراق نیست.

فرمانده یگان ویژه به عبور بیش از 40 هزار زائر در روز گذشته از مرز مهران خبر داد و گفت: به زائرانی که به شکل کاروانی و با ویزای گروهی قصد عبور از مرز رادارند توصیه می‌کنیم حتماً همه باهم در مرز حضورداشته باشند تا بتوانند با ویزای گروهی عبور کنند.

فرمانده یگان ویژه ناجا ادامه داد: از زائران درخواست می‌کنیم که عجله و شتاب نداشته باشند چراکه همه امکانات برای عبور و تردد آن‌ها فراهم است و نسبت به سال گذشته شاهد افزایش دستگاه‌های خدمات‌رسان‌ هستیم.

او تاکید کرد: تردد زائران و کاروان‌های اربعین حسینی در حال افزایش بوده اما با پیش‌بینی‌های انجام‌شده و تمهیدات خاصی که ازنظر ترافیکی و انتظامی اندیشیده شده تردد به‌راحتی در حال انجام است.

20106

کد خبر: 549437

وب گردی

وب گردی