علوی فاضل:  همه برای  رسیدن به اهداف سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی هم راستا شده اند

رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خروجی نشست های هماهنگی و پایش امور استان های دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد وحدت مدیریتی است که در دانشگاه به وجود آمده و همه برای  رسیدن به اهداف سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی با وجود اختلاف نظرها و احترام به دیدگاه های متفاوت هم راستا شده اند و این دستاورد مهم و اصلی این جلسات بوده است. 

به گزارش ایسکانیوز؛ مجتبی علوی فاضل رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح جلسات پایش استان های دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: وقتی در یک ساختار با این گستردگی و تنوع فعالیت ها، تغییر ساختاری و سازمانی ایجاد می شود، لازم است تمام ارکان مجموعه خود را در این ساختار تطبیق دهند و فعالیت های خود را براساس ساختار جدید تنظیم کنند.

او در ادامه گفت: هدف اصلی این تغییر ساختار که طرح تجمیع نام گرفت، بهبود فرآیندها، تسریع امور و ارتقای کیفی فعالیت های دانشگاه آزاد بود. این تجمیع طبیعتا رضایت مندی دانشجویان اساتید و کارکنان در پی خواهد داشت. برهمین اساس جلساتی برای هماهنگی، همدلی و مشارکت همه اجزا و ارکان در استان ها برگزار شد.

علوی فاضل افزود: این جلسات در مرحله اول روحیه کار جمعی، مشورتی، نقد پذیری و تبادل نظر که مد نظر دکتر میرزاده است ر رونق می دهد. دکتر میرزاده در این جلسات با حوصله و وقت موسع حضور پیدا می کند باعث می شود به عنوان الگو دیگر روسای واحد ها هم جدیت و پیگیری نسبت به امور داشته باشند. همچنین رییس دانشگاه آزاد اسلامی در تنظیم دستور جلسه و ابلاغ مصوبات جدیت، اهتمام و پیگیری ویژه ای دارد. این موضوع باعث شده است این جلسات با ترتیب و قوت خوبی برگزار شود.

رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مراکز استانی در این جلسات با نظم و یک دست شرکت می کنند ادامه داد: در این جلسات همه استان ها به خوبی مشارکت کرده اند. در این جلسات دستور کاری برای استان ها از سوی ادارات و معاونت های سازمان مرکزی تنظیم می شود. وقتی دستور کار منطبق بر نیاز های واقعی ساختار سازمان و به وسیله مشارکت صف و ستاد ایجاد شود، مسلما نقاط اصلی و تعیین کننده مورد ارزیابی قرار می گیرد.

علوی فاضل در ادامه عنوان کرد: رویکرد رییس دانشگاه آزاد و همچنین اهداف و سیاست های دانشگاه آزاد به خوبی برای استان ها تبیین می شود. استان ها هم در این جلسات نقطه نظرات خود را در رابطه با انجام بهتر امور ارائه می دهند. این تبادل نظر و هم افزایی که در این جلسات ایجاد می شود باعث به وجود آمدن یک بستر مناسب برای سیاست های دانشگاه می شود.

وی افزود: تا کنون 5 جلسه امور پایش دانشگاه های آزاد اسلامی استان ها برگزار شده است. آن چه که از جلسات برداشت می شود این است که همه استان ها و مجموعه مدیریتی دانشگاه در سیاست ها و اهداف با هم، هم‌جهت شده اند. چرا که حتی اختلاف نظرها خیلی جدی و شفاف مطرح می شود. انتقادات و پشنهادات و نظرات هم بیان می شود. خروجی این رفتار وحدت مدیریتی است که در دانشگاه ایجاد شده است و همه برای رسیدن به اهداف سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی با وجود اختلاف نظرها و احترام به دیدگاه های متفاوت هم راستا شده اند و این این دستاورد مهم و اصلی این جلسات بوده است.

حرکت پرخروش دانشگاه آزاد اسلامی نشان دهنده کمال این مجموعه علمی است

او در ادامه درباره اتمام یک دور سفرهای دکتر میرزاده و دستاوردهای این سفرها به واحد های دانشگاهی گفت: وقتی مجموعه‌ای مشاهده می کند راس مجموعه در ریز مسائل وارد می شود و در عین حال خود را از استان ها جدا نمی داند و نظرات و پیشرفت امور برای او اهمیت دارد حس مسئولیت بیشتر پیدا می کنند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دکتر میرزاده همیشه می گوید که از مشکلات در سیستم آشفته می شود. اما این آشفتگی او همراه با تدبیر بوده است. تمام سازمان ها دنبال چنین مدیریتی هستند. مدیریتی که در صحنه مسائل را بررسی می کند. سیاست گذاری کلان را منطبق بر واقعیت ها انجام و بر اساس اسناد بالا دستی نظام حرکت می کند. همه این موارد باعث بشاش شدن مجموعه خواهد شد. اگر مرتب اخبار دانشگاه آزاد اسلامی شنیده می شود، نشان دهنده پویایی این مجموعه است که در قبال این اتفاقات رخ داده است. رودخانه ای که مرده باشد و آب نداشته باشد، صدایی ندارد اما رودخانه پرخروش پرجنب و جوش نشان دهنده پتانسیل حرکت است و این حرکت باعث کمال می شود.

علوی فاضل ادامه داد: به عنوان یک فارغ التحصیل، سپس هیات علمی و در نهایت به عنوان یک مدیر بزرگترین دانشگاه حضوری جهان، این مجموعه را رو به رشد اریابی می کنم و حتی شاهد تغییرات سریع کیفی هستم. ان شاالله اثرات این زحمات رییس داشگاه آزاد اسلامی که با دلسوزی و در نظر گرفتن خداوند پیگیری می شود در آینده ای نه چندان دور باعث و شاهد موفقیت های بیش از پیش در این مجموعه باشیم.

20101

کد خبر: 549605

وب گردی

وب گردی