هندبال انتخابی المپیک/ بحرین تسلیم شد، ایران فینالیست

تیم ملی هندبال ایران با پیروزی مقابل بحرین به دیدار نهایی رقابت های انتخابی المپیک 2016 ریو راه یافت.

به گزارش ایسکانیوز، ملی پوشان کشورمان از ساعت 16:30 امروز (چهارشنبه) در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها به مصاف بحرین رفتند و با نتیجه 35 بر 30 این تیم را شکست دادند.
بروت ماچک سرمربی پیشین تیم ملی هندبال ایران، هدایت بحرین را بر عهده داشت.
عرفان اسماعیلاگیچ در این مسابقه تیم خود را با ترکیب اولیه سعید برخورداری، محمدرضا رجبی، میلاد مسائلی، سجاد استکی، مجتبی حیدرپور، شاهو نصرتی و پویا نوروزی نژاد روانه میدان کرد.
دانیل کمیش نژاد، مهدی موسوی، علیرضا موسوی، الله کرم استکی، سلامان بربط، محسن باباصفری، احسان ابوئی، سعید حیدری راد، مهرداد صمصامی، جلال کیانی و افشین صادقی نیز دگیر بازیکنان ایران در این مسابقه بودند.
ایران در دقایق اولیه این مسابقه با درخشش سجاد استکی و میلاد مسائلی خیلی زود از حریف خود پیش افتاد اما در امتیاز 5 بر 2 به سود ایران، بروت ماچک سرمربی بحرین درخواست وقت استراحت کرد که همین مسئله روند بازی را به سود این تیم تغییر داد.
پس از ورود دو تیم به میدان، بحرین به تدریج فاصله را جبران کرد و تا امتیاز 10 بر 8 نیز پیش افتاد اما از این امتیاز شرایط یک بار دیگر به سود ایران تغییر کرد و بالاخره بازیکنان ایران در امتیاز 13 بر 12 از حریف خود پیش افتادند.
در بخشی از مسابقه، سجاد استکی پس از برخورد شدید صورتش با بازیکن حریف روی زمین افتاد اما بحرینی ها بی توجه به این مسئله توپ را به سمت دروازه ایران منتقل کردند تا از فرصت در اختیار داشتن یک بازیکن بیشتر، برای گلزنی بهره ببرند اما این موقعیت را سعید برخورداری به زیبایی مهار کرد.
علیرضا موسوی خط زن و سعید حیدری راد دروازه بان در دقایق پایانی مسابقه درخشش فوق العاده ای داشتند. حیدری راد با عملکرد دیدنی خود باعث شد بحرین در شش دقیقه پایانی نیمه نخست هیچ گلی به ثمر نرساند تا در نهایت ایران در این نیمه با نتیجه 16 بر 12 به پیروزی برسد.
آغاز نیمه دوم با سه گل پیاپی از سه لژیونر هندبال ایران، علیرضا موسوی، سجاد و الله کرم استکی همراه بود.
سعید حیدری راد در این نیمه هم عملکرد بی نظیری داشت و بارها و بارها موقعیت های گل بازیکنان بحرین را مهار کرد. برخورداری هم با مهار یک پنالتی، به حیدری راد در سد کردن حملات تیم حریف کمک کرد.
تیم ملی هندبال ایران از ساعت 18:30 جمعه 6 آذر در دیدار نهایی رقابت های انتخابی المپیک به میدان می رود.
در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی این رقابت ها، امروز تیم های قطر و کره جنوبی با هم روبرو می شوند.
رقابت های هندبال انتخابی المپیک از 23 آبان تا 6 آذر در دوحه قطر برگزار می شود.
تیم قهرمان این مسابقات به صورت مستقیم سهمیه حضور در بازی های المپیک 2016 ریو را کسب می کند و تیم های دوم و سوم نیز به مرحله بعدی رقابت های انتخابی راه پیدا خواهند کرد.

601/601

کد خبر: 549622

وب گردی

وب گردی