سوزش‌های سر معده را جدی بگیرید شاید علائم حمله قلبی باشد

یک متخصص قلب و عروق گفت: دردهای شدید و طولانی سر معده نشانه مشکل مهم قلبی یا گوارشی هستند، باید آنها را جدی گرفت و با مراجعه سریع به اورژانس در صدد تشخیص علت آن برآییم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سیده طوبی کاظمی گفت: دردهای سکته قلبی اغلب خیلی شدید و طاقت فرسا بوده و فرد احساس می‌کند که نفسش در حال قطع شدن است و اغلب بدترین دردی است که تاکنون تجربه کرده‌اند.

او ادامه داد: از آنجایی که منشأ قلب و بسیاری از احشاء شکمی یکسان است، ممکن بوده یک حمله قلبی با علایم گمراه کننده دیگری همراه باشد مثل درد، سوزش یا سنگینی سر معده، درد دست چپ یا دست راست، درد پشت بین دو کتف، حتی درد فک تحتانی همراه باشد.

این متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه در بعضی افراد ممکن است حمله قلبی با درد همراه نباشد و به جای آن علامت دیگری داشته باشد مثل تنگی‌نفس، ضعف خیلی شدید و نفخ شکم، افزود: بیماران دیابتی، افراد مسن و معتادین مواد مخدر بیشتر اوقات درد ندارند یا درد بسیار کمی داشته که این نکته نیز قابل تأمل است.

کاظمی با اشاره به اینکه چگونه بفهمیم که درد سر معده منشأ قلبی دارد یا خیر؟ گفت: احساس درد، سوزش یا سنگینی سر معده که در حین فعالیت، سربالایی یا تند رفتن ایجاد شود، احتمال قلبی بودن آن بیشتر است.

او بیان اینکه دردی با منشأ گوارشی ارتباط با غذا خوردن یا گرسنگی دارد، افزود: اگر فردی موقع راه رفتن دچار نفخ یا آروغ زدن شد، احتمال قلبی بودن آن بیشتر است.

او تاکید کرد: اگر فردی همزمان با درد قفسه صدری، دچارتعریق سرد یا عرق سرد بر پیشانی‌اش بنشیند بسیار مهم و احتمال درد قلبی است.

20106

کد خبر: 560345

وب گردی

وب گردی