حمله  به بمب‌ افکن روسی چه تاثیری بر اقتصاد ترکیه می گذارد؟

یکی ازمسئولان دومای روسیه، گفت: پیامدهای حمله ترکیه به بمب‌ افکن روسی به زودی دامن‌ گیر چهار بخش اقتصادی ترکیه می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،الکسی پوشکوف،رئیس کمیسیون امور خارجی دوما(مجلس سفلی پارلمان روسیه) با اشاره به تدابیر تلافی‌جویانه 28 نوامبر (دو روز پیش) پوتین،گفت: حمله آنکارا به بمب افکن سوخوی روسیه، در واقع حمله به اقتصاد ترکیه بود.

وی،افزود: این حمله اول از همه صنعت گردشگری ترکیه را هدف قرار داد زیرا گردشگران روسیه هر سال بین 3/5 تا 4 میلیارد دلار در ترکیه خرج می‌کنند که 12 تا 18 درصد حجم کل بخش گردشگری این کشور را تشکیل می‌دهد.

به گفته پوشکوف، شرکت‌های ترکیه‌ای فعال در روسیه دومین بخش اقتصاد ترکیه هستند که از این تدابیر تلافی‌جویانه ضرر می‌کنند.

رئیس کمیسیون امور خارجی دوما معتقد است: سومین بخش از اقتصاد ترکیه که به زودی تحت تاثیر پیامدهای حمله به بمب افکن روسی قرار می‌گیرد، شرکت‌هایی هستند که در صادرات به روسیه تخصص دارند.

وی،گفت: در سال های اخیر مبادلات تجاری دو کشور به حدود 30 میلیارد دلار رسیده است و حمله مزبور قطعا مانعی بزرگ بر سر راه صادرات ترکیه خواهد بود و آنها مجبور خواهند شد در پی بازارهای جدیدی باشند که این کار آسانی نخواهد بود.

پوشکوف، افزود: بودجه دولت ترکیه ‌چهارمین بخشی است که تحت تاثیر پیامدهای رویدادهای اخیر قرار خواهد گرفت زیرا طبق پیش بینی او، در آینده نزدیک، درآمدهای صادراتی و بخش گردشگری ترکیه و همچنین درآمد شرکت های ترک فعال در روسیه به شدت کاهش خواهد یافت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در واکنش به حمله ترکیه به هواپیمای بمب افکن سوخوی روسی، 28 نوامبر حکمی را امضا کرد که بر اساس آن تدابیر امنیت ملی تقویت و تدابیری اقتصادی بر ضد ترکیه اتخاذ می‌شود.

401401

کد خبر: 560833

وب گردی

وب گردی