رتبه ششم مازندران در فروش محصولات دانش‌ بنیان

رئیس مرکز پارک علم و فناوری مازندران از رتبه ششم استان در فروش محصولات دانش‌ بنیان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، علی معتمدزادگان در مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان مازندران گفت: در این نمایشگاه سعی شده است با توجه به محصول محور بودن بخش فناوری این نمایشگاه بازگوی فعالیت‌های انجام شده بخش فناوری در سال جاری باشد.

او با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده گفت: 24 مرکز رشد، پارک‌های فناوری و موسسات تحقیقاتی در این نمایشگاه حضور دارند که به مدت سه روز از 15 آذر ماه 9 صبح تا 16 عصر در محل دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی ساری برگزار است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با تاکید بر اینکه از مراکز دانشگاهی، آموزش و پرورش و اساتید درخواست شده از این نمایشگاه دیدن کنند، گفت: در این نمایشگاه غرفه جذب و پذیرش مرکز علم و فناوری برای ثبت نام از متقاضیانی که ایده‌های جدی دارند و نیاز به حمایت از این پارک وجود دارد به صورت فعالانه در حال کار است.

معتمدزادگان درباره حوزه‌های فعالیت این نمایشگاه نیز گفت: با توجه به اینکه عمده فعالیت مردم در این استان کشاورزی است بیشتر غرفه‌ها نیز به محصولات کشاورزی اختصاص یافته علاوه بر حوزه کشاورزی از حوزه‌های شیلات، فنی، مهندسی، صنایع و IT نیز در نمایشگاه حضور دارند.

او با اشاره به برگزاری اولین فن بازار که از فردا با همکاری اتاق بازرگانی استان برگزار می‌شود، گفت: در این جشنواره از 50 طرح ارائه شده متقاضیان، 18 ایده سرمایه‌پذیر داوری شده و با حضور سرمایه‌گذاران برگزار خواهد شد که سه طرح برگزیده مورد تشویق و حمایت قرار خواهد گرفت و امکان حضور در مراکز رشد و پارک‌های فناوری وجود خواهد داشت.

او درباره میزان طرح های حمایت شده نیز گفت: به دلیل اینکه دستگاه‌های مختلف کار حمایت از ایده‌ها را برعهده دارند نمی توان آمار دقیق ارائه کرد ولی در سال جاری میزان حمایت‌ها 3.5 برابر شده و استان مازندران در فروش محصولات دانش بنیان رتبه ششم کشور را نیز کسب کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با مطلوب دانستن نمایشگاه امسال گفت: تا زمانی که حمایت از طرح های دانش بنیان دولتی باشد نمی توان انتظار بیشتری داشت و باید این مقوله به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش ایسنا، میثم سیفی معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری استان مازندران نیز در این نمایشگاه با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری گفت: اقتصاد دانش بنیان پایه اصلی اقتصاد مقاومتی است و تاکید بر توانمندسازی داخلی دارد.

او گفت: 70 درصد مواد اولیه طرح‌های دانش بنیان در داخل تامین می‌شود و اگر طرحی 50 درصد مواد اولیه را از خارج وارد کند طرحی وابسته است و دیگر دانش بنیان نیست.

20102

کد خبر: 562233

وب گردی

وب گردی