سه گانه علمی تخیلی «ناهمتا»، روایتی فانتزی از آینده

کتاب هم‌پیمان (Allegiant) سومین و آخرین جلد از مجموعه سه‌گانه ناهمتاست که در سال 2013 میلادی به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز کتاب اول این مجموعه به نام ناهمتا (Divergent) در سال 2011 میلادی و کتاب دوم به نام یاغی (Insurgent) در سال 2012 میلادی در آمریکا منتشر شد.

کتاب هم‌پیمان، رمانی علمی-تخیلی برای نوجوانان و بزرگسالان و به قلم نویسنده آمریکایی ورونیکا راث است که جلد نهایی و پایان‌بخش سه‌گانه ناهمتاست. این کتاب از زبان دو شخصیت اصلی این مجموعه یعنی بئاتریس (تریس) و توبیاس (چهار) بیان می‌شود.

داستان این مجموعه سه‌گانه در آینده‌ای نه چندان دور در شهر شیکاگو رخ می‌دهد. جایی که پس از یک جنگ جهانی بزرگ، تعداد اندکی از انسان‌های زمین باقی مانده‌اند و جامعه شیکاگو به پنج فرقه مختلف تقسیم شده است که هر کدام باید از یک فضیلت خاص انسانی حمایت کنند: فرقه فداکاری، فرقه صلح‌طلبی، فرقه صداقت، فرقه شجاعت و فرقه دانش. شخصیت اول این داستان دختری شانزده ساله به نام بئاتریس پرایر است که باید بین فرقه خود و فرقه‌ای که احساس می‌کند به آن تعلق دارد، تصمیم سختی بگیرد. او با تمام افراد یک فرق عمده دارد. او یک ناهمتاست. این موضوع می‌تواند برای او و اطرافیانش خطرناک باشد.

ورونیکا راث متولد سال 1988 در شهر نیویورک است. تحصیلات دانشگاهی‌اش را در حوزه نویسندگی خلاقانه به پایان رساند. ورونیکا راث پس از ازدواج با شوهرش در شهر شیکاگو ساکن شدند. اقامت نویسنده و آشنایی کاملش با شهر شیکاگو، یکی از دلایلی است که اتفاقات این مجموعه در بستر این شهر رخ می‌دهد. ورونیکا راث شهرت و معروفیتش را مدیون سه‌گانه ناهمتاست. البته تاکنون کتاب دیگری از این نویسنده منتشر نشده و این سه‌گانه اولین کتاب‌های اوست.

این مجموعه تاکنون جوایز بسیاری را کسب کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها برگزیده شدن به عنوان بهترین کتاب سال 2011 (ناهمتا)، بهترین کتاب فانتزی و علمی-تخیلی سال 2011 (ناهمتا)، بهترین کتاب فانتزی بزرگسال سال 2012 (یاغی)، بهترین نویسنده در سال 2012 (یاغی) و بهترین کتاب فانتزی بزرگسال سال 2013 (هم‌پیمان) در سایت معروف و بین‌المللی گودریدز (Goodreads) و همچنین برنده جایزه RT (انتخاب خوانندگان رمانتیک تایمز) در سال 2011 است.

حق ساخت فیلم هر سه کتاب این مجموعه خریداری شده است که اولین فیلم با نام ناهمتا در سال 2014 و دومین فیلم با نام یاغی در سال 2015 اکران شدند که مطمئناً خوانندگان و علاقه‌مندان این مجموعه از دیدن این فیلم‌ها لذت برده‌اند. اعلام شده است که فیلم کتاب هم‌پیمان در دو بخش ساخته و اکران خواهد شد که بخش اول در سال 2016 و بخش دوم در سال 2017 اکران می‌شود.

این کتاب با ترجمه امیرمهدی عاطفی نیا و توسط انتشارات آذرباد در 522 صفحه و با قیمت 24000 تومان در ایران به چاپ رسیده است.

502502

کد خبر: 562555

وب گردی

وب گردی