فرگوسن: اخراج مورینیو کاری احمقانه است

سرمربی پیشین منچستریونایتد به مالک باشگاه چلسی در خصوص اخراج سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان لندن به خاطر بحران کنونی آنها هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز، سرالکس فرگوسن به رومن آبراموویچ توصیه کرد که صبوری به خرج دهد و با کنترل اعصابش همچنان به ژوزه مورینیو برای نجات دادن چلسی از بحرانی که آبی پوشان لندن را به فاصله دو امتیازی منطقه سقوط جدول رده‌بندی لیگ برتر رسانده است، فرصت دهد.

فرگوسن در این خصوص گفت: او (آبراموویچ) در 10 سال گذشته مربیان زیادی را برکنار کرده و فکر می‌کنم که او به اندازه کافی درس گرفته است. او باید به ژوزه برای روبه‌راه کردن اوضاع اعتماد داشته باشد. اخراج کردن یکی از بهترین مربیان دنیا هیچ فایده‌ای ندارد، مربی که دو بار لیگ قهرمانان را برده و در تمام کشورهایی که مربیگری کرده، قهرمان لیگ شده است. مورینیو جام‌های بزرگی کسب کرده است. اخراج کردن مورینیو اقدامی احمقانه و نشانه‌ای از مدیریت اشتباه در باشگاه.

وی که در یک جلسه در لندن سخنرانی می‌کرد، ادامه داد: من عملکرد ژوزه را زیر نظر داشته‌ام و چند بار هم با خود او صحبت کرده‌ام. این اولین باری است که او چنین ناکامی را تجربه می‌کند. اگر شما به تمام دوران مربگیری ژوزه نگاه کنید، می‌بینید که جز پیشرفت در عملکردش چیزی نبوده و این اولین باری است که او این چنین برای دفاع از اعتبار خود دچار مشکل شده است. این یک چالش است اما حتی همین شنبه که چلسی (در خانه برابر وستهام) باخت، در عملکردش نشانه‌هایی از بازگشت تیم به تعادل و حالت عادی می‌بینم.

سرمربی پیشین منچستریونایتد تأکید کرد: مورینیو مانند تمام رهبران بزرگ، در نهایت راه حلی مناسب برای برطرف کردن مشکلات پیدا می‌کند. او تیم را به شرایط عادی بازخواهد گرداند. شاید وضعیت تیمش در حال حاضر تعریفی نداشته باشد اما با شناختی که من از ژوزه دارم، می‌دانم کسی است که از پس کار برمی‌آید.

فرگوسن درباره دلایل افت محسوس این فصل چلسی عنوان کرد: اوضاع چلسی از زمانی که تیبا کورتوان مصدوم شد به هم ریخت چون از دست دادن او اتفاق کوچکی نبود. جان تری هم در ابتدای فصل وضعیت جالبی نداشت و این هم ضربه دیگری به تیم زده چون تری فرمانده تیم است. زمانی که تیمی دو بازیکن کلیدی و تأثیرگذارش را از دست می‌دهد، مسلماً نتیجه کارش تغییر می‌کند.

601/601

کد خبر: 562596

وب گردی

وب گردی