برنامه های هفته پژوهش واحد ساری/ عضویت  250 پژوهشگر و نخبه در باشگاه پژوهشگران جوان واحد ساری

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، از عضویت 250 پژوهشگر و نخبه این استان در باشگاه پژوهشگران جوان واحد ساری خبر داد و گفت: تاکنون اساتید واحد ساری در 70 همایش معتبر بین¬المللی خارج از کشور شرکت کرده اند.

رویا ذوالفقاری: تحقیق و پژوهش به عنوان زمینه ای برای کشف حقایقی جدید و تولید علمی نو یکی از ضروریات هر جامعه‌ای برای توسعه و پیشرفت آن به شمار می‌آید. در این میان بسیاری از افراد گمان می کنند که تحقیق و پژوهش تنها به عده معدودی منحصر می‌شود. چنین گمانی اشتباه است. پژوهش نه تنها به عده خاصی محدود نیست بلکه وظیفه ای است که بر دوش همگان قرار دارد و هر کس موظف است تا در حد توان و امکانات خود به آن بپردازد.

دانشگاه ها به عنوان مراکزی علمی که پرورش دانشجویان را برعهده دارند می توانند به توسعه تفکر پژوهشی در میان دانشجویان کمک کنند. بسیاری از مراکز آموزشی و دانشگاه ها برای تثبیت روحیه تحقیق و پژوهش در میان جویندگان علم برنامه هایی را در هفته پژوهش در نظر کرفته اند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در آستانه هفته پژوهش برنامه هایی را برای توسعه پژوهش و تحقیق در بین دانشجویان اختصاص داده است.

دکتر فارسی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در مورد برنامه های هفته پژوهش دانشگاه واحد ساری به ایسکانیوز گفت: واحد ساری مانند سایر واحدهای استان جهت هرچه بهتر برگزار شدن مراسم هفته پژوهش اقدام به برگزاری جشنواره‌های پژوهشی، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، برگزاری سخنرانی علمی برای گروه­های مختلف آموزشی (مانند سخنرانی حسابداری، پزشکی و ...) برگزاری نمایشگاه کتاب، فن­بازار و تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه های مختلف در گروه­های علوم انسانی، فنی مهندسی، هنر و معماری، کشاورزی، دامپزشکی، علوم پایه و علوم پزشکی کرده است.

او با اشاره به تعداد مقالات چاپ شده این واحد دانشگاهی در مجلات معتبر بین المللی گفت: اعضای هیأت علمی واحد ساری تا کنون حدود 502 مقاله ISI، 440 مقاله علمی پژوهشی و ISC و 450 مقاله در کنفرانس­ها به چاپ رسانده­اند.

فارسی درباره تعداد اساتید اعزامی به همایش های علمی گفت: اساتید واحد ساری تاکنون در 70 همایش معتبر بین­ المللی خارج از کشور شرکت کرده اند و همچنین 250 پژوهشگر و نخبه در باشگاه پژوهشگران جوان واحد ساری عضو می­باشند.

معاون پژوهشی واحد ساری با بیان اینکه این واحد دارای یک مرکز رشد با عنوان فن­آوری اطلاعات در صنعت است، گفت: 16 هسته فعال در این واحد مشغول هستند که برخی از آنها عبارتند از اسرا نور مازندران در زمینه تولید چراغ­های روشنایی فوق کم مصرف LED، آرشید در زمینه کنترل تردد تحت شبکه جهانی و تاکسیمتر آنلاین، تاوا سراج رادمان در زمینه منبع تغذیه تجهیزات شبکه هوشمندتوزیع برق فشارقوی، چنته مه میترا شمال در زمینه دستگاه تست ECU خودرو، تانش پارسا در زمینه کارت هوشمند پزشکی و آزمون آنلاین، فناوران هوشمند ونداد در زمینه طراحی تولید سامانه کنترل تردد، نوژان در زمینه پکیج هوشمند، فرافکر برتر در زمینه آنالیز داده­های حجیم، توسعه صنعت پویاگران رعد دانش در زمینه ساخت کنتورهای گازخانگی وصنعتی آلتراسونیک و ...

او از ثبت 16 اختراع واحد ساری خبر دارد و گفت: چک کالر، سیستم امتیازدهی هوشمند داوری تکواندو، هدست داوری، صندوق پستی هوشمند از جمله مهم­ترین اختراعات این واحد دانشگاهی هستند.

فارسی با اشاره به اینکه واحد ساری دارای 3 مجله مصوب دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: مجله Advances in computer Research (به زبان انگلیسی)، نسیم تندرستی و فن­آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی (به زبان فارسی) از جمله مجلات واحد ساری هستند که امتیاز علمی پژوهشی خود را از وزارتین دریافت کرده اند.

20103

کد خبر: 563431

وب گردی

وب گردی