تقوی:  دولت اصولگرا نیز همانند سایر دولت‌ها دارای  نقاط ضعف و قوت‌  بود/

رئیس شورای همگرایی نیروهای ارزشی کشور گفت:اصولگرایان هیچ دولتی که روی کار آمده است را نه مطلقاً از همه جهات پاک می‌دانند و نه مطلقاً زشت و خائن. همه چیز را سیاه دیدن و سیاه نشان دادن غلط است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا ، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در دومین گردهمایی نیروهای ارزشی استان مرکزی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و جمعی از ائمه جماعات استان مرکزی برگزار شد، گفت: نیروهای ارزشی و اصولگرا رسالت سنگینی بر عهده دارند و آن اثرگذار بودن در جریان‌های کشور و سطوح مختلف جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان مرکزی در همگرایی نیروهای ارزشی از دیگر استان‌ها پیشی گرفته است، اظهار کرد: این جریان، صرفاً یک جریان ارزشی و ولایی است، ما فقط پیرو مقام معظم رهبری بوده و بر تقویت و جذب دانشجویان ارزشی، نیروهای مؤمن و اساتید بسیجی تاکید داریم و به هیچ نهاد یا فرد یا جریانی متصل نیستیم.

تقوی با بیان اینکه این سخنان تنها خطاب به دانشگاهیان نیست، تأکید کرد: باید همگان به پا خاسته و با حرکتی همسو نیروهای ولایی را گردهم آورند و با ایجاد یک جبهه ارزشی در جامعه از پراکنده شدن جلوگیری کرده و در نهایت با حضوری موثر در جریان‌های کشور در دفع و رفع توطئه‌ها کوشا باشیم.

رئیس شورای همگرایی نیروهای ارزشی کشور یکی از راه‌های تأثیرگذاری در جریان‌های کشور را در این مهم دانست که نیروهای ارزشی و اصولگرا یکدیگر را پیدا کنند و با ایجاد انسجام در مقابل توطئه‌چینی‌های دشمنان و منافقان ایستادگی کنند.

تقوی ادامه داد: نیروهای ارزشی و دولتمردان موظف هستند با توجه به مسائل و مشکلات موجود در جامعه دست به دست هم داده و با دنبال کردن هشدارها و منویات مقام معظم رهبری از ایجاد هر گونه ساختارشکنی دوری کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: نیروهای ارزشی و اصولگرا خالصانه در تمامی صحنه‌ها همچون صحنه دفاع از میهن و تزریق روحیه مقاومت در ملت حاضر هستند و برای این نظام از جان و مال خود می‌گذرند. این نیروها باید روی کار بیایند.

تقوی گفت: این نیروها همواره مخالفانی دارند، تا جایی که مسائلی همچون پول‌های کثیف و بورسیه‌ها و دکل‌های نفتی با بزرگنمایی‌ها مطرح شده و اصولگرایان را مقصر دانسته و با جهت دادن به اذهان مردم فضای اغتشاش‌آمیز ایجاد کردند.

وی با اشاره به راهکارهای اثرگذاری نیروهای ارزشی در جامعه، افزود: این نیروها باید در صحنه‌ حضور جدی داشته و به راهی که انتخاب کرده‌اند اعتقاد و ایمان راسخ داشته باشند. این نیروها نباید برای کسب منافع شخصی در این راه گام بردارند.

تقوی با بیان اینکه مقبولیت مردمی و بهره بردن از ظرفیت چهره‌های ارزشمند از جمله خانواده‌های شهدا از عوامل موفقیت است، ادامه داد: مسئله دیگر هجرت درون و دوری کردن از مسائل نفسانی به سمت تقوا و مسائل انسانی و انسجام و اتحاد برای تأثیرگذاری بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه همه زیبایی‌ها و نکاتی که مقبولیت را در جامعه تقویت می‌کند، در حال حاضر مورد هجمه‌های دشمنان است، تصریح کرد: اصولگرایان هیچ دولتی که روی کار آمده است را نه مطلقاً از همه جهات پاک می‌دانند و نه مطلقاً زشت و خائن. همه چیز را سیاه دیدن و سیاه نشان دادن غلط است. دولت اصولگرا نیز همانند سایر دولت‌ها نقاط ضعف و قوت‌های خود را داشته است.

رئیس شورای همگرایی نیروهای ارزشی کشور گفت: یکی از آسیب‌هایی که باید در این حوزه به آنها توجه کنیم، خودستایی و خودپرستی و انحصار طلبی و تحجر برخی احزاب و گروه‌هاست که آفت موفقیت و پیشرفت است.

وی تصریح کرد: انتخابات یک همایش ملی است که نیروهای اصولگرای ولایی باید هرچه بیشتر نقش خود را در آن ایفا کنند.

تقوی با گرامیداشت مقام شهدای مدافع حرم، تصریح کرد: شهدای مدافع حرم مظلوم بوده و باید با طراحی برنامه‌هایی ویژه این شهدا یاد آنان را گرامی داشت، همچنین باید به خانواده‌های آنان توجه شده و از آنان تجلیل شود.

وی افزود: طبق آیات قرآن باید در برابر مستکبران از جمله آمریکا محکم ایستاد؛ چرا که دست آمریکا در همه حوادث منطقه هویداست، لذا نباید شعار مرگ بر آمریکا را از شعارهای خود حذف کنیم.

رئیس شورای همگرایی نیروهای ارزشی کشور افزود: آمریکا با علم به اینکه تمامی حوادث تروریستی در منطقه ناشی از فتواهای وهابیت تکفیری است و عربستان سعودی در همه کشتارها و ناآرامی‌ها دست دارد، به حمایت خود از این جنایات ادامه می‌دهد و این امر بر لزوم ادامه و تکرار شعار مرگ بر آمریکا صحه می‌گذارد.

وی تصریح کرد: کشور در شرایط حساسی قرار دارد و دشمنان و منافقان، موضوع برجام را دروازه‌ مناسبی برای نیل به اهداف و برنامه‌های خود ترسیم کرده بودند. در این میان آمریکا با شیوه نفوذ، اهداف پلید خود را دنبال می‌کنذ.

تقوی یکی از ابزارهای مصون‌سازی جامعه را فرهنگ عاشورا دانست و افزود: باید قدر عاشورا را دانست چرا که با استفاده درست از این فرهنگ، کشور و جامعه بیمه خواهد شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: مردم میهن ما با هر طرز تفکر و اندیشه‌ای با تمام قدرت و با گذشتن از جان و مال خود می‌خواهند عاشورایی باشند، عاشورایی زندگی کنند و در نهایت عاشورایی از دنیا بروند که این مهم یکی از ابزارهای قدرت جامعه ما محسوب می‌شود.

کد خبر: 564088

وب گردی

وب گردی