سردار نقدی: بنا نداریم به صورت گسترده نیروی بسیجی به سوریه اعزام کنیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین درخصوص حضور نیروهای ایرانی در سوریه و عراق گفت: ما در سوریه و عراق حضور مستشاری داریم و هیچ نیرو ی عظیم نظامی‌ برای نبرد درآنجا حضور ندارد چون این کشورها نیروهای رزمی توانمندی دارند که می‌توانند در مقابل دشمنان خود بایستند .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار نقدی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری همایش سراسری دومین مجمع عالی بسیج که در لانه جاسوسی برگزار شد اظهار داشت: بسیج یک ذخیره ملی و در خدمت ملت است و همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان فرمودند بسیج یک گنج است و باید از آن بیشتر استفاده کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: از 4 سال پیش برنامه‌هایی پیش‌بینی شده تا از تمام توان اقشار جامعه در بسیج استفاده شود تا موانع پیش روی انقلاب از بین برود که در همین راستا یک اتاق فکر تشکیل شد تا بسیجیان را گرد هم جمع کند و بتوانند این موانع را حل کنند.

وی افزود: از سه سال پیش این اتاق فکرها در سطح شهرستان‌ها بوجود آمده و مجامع بسیج شهرستان که از تمامی شوراهای شهرستان تشکیل شده مأموریت دارند تا مسائل انقلاب را در شهرستان خود رصد کنند و این مسائل را حل نمایند که تاکنون 450 مجمع بسیج شهرستان بوجود آمده است.

سردار نقدی ادامه داد: یکسال بعد از تشکیل مجامع بسیج شهرستان، مجامع بسیج استان را باهمان طراز نمونه شهرستانی بوجود آوردیم که یک مجمع مردمی بود که رئیس این مجمع را بسیجیان انتخاب می‌کردند در هر مجمع استان ما 8 کمیسیون داریم که به بررسی و حل مسائل استان خود می‌پردازند.

فرمانده بسیج مستضعفین درباره دوره اول مجمع سراسری بسیج اظهار داشت: اولین دوره مجمع سراسری بسیج در سال گذشته با حضور رؤسای مجامع شهرستان‌ها و استان‌ها و اعضای کمیسیون‌ها در هفته بسیج تشکیل شد و در همان زمان اعضا با مقام معظم رهبری دیدار کردند. بعد از این دیدار و به فرمان مقام معظم رهبری کمیسیون‌های تخصصی مختلفی در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی و سایر زمینه‌ها شکل گرفت که مسائل و وضعیت کلان کشور را مورد بررسی قرار دادند و راهکارهایی را برای حل آنها ارائه نمودند که این راهکارها در مجمع به رأی گذاشته شد.

سردار نقدی درخصوص دومین مجمع عالی بسیج اظهار داشت: دومین مجمع عالی بسیج چهارشنبه و پنجشنبه برگزار می‌شود و راهکارهایی که کمیسیون‌های تخصصی این مجمع در طول سال برای حل مسائل کلان کشور ارائه نمودند به رأی گذاشته می‌شود و در پایان آن 3 سند از مجمع خارج می‌شود که عبارتند از: اولین سند قطعنامه و سند کوتاه مسائل مهم کشور است که بعد از ترتیب راهکارها و پایان مجمع در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: دومین سند بیانیه 100 صفحه‌ای است که به طور مفصل‌تر درباره برنامه‌های تصویب شده در مجمع سخن می‌گوید و بعد از دو هفته در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد و سومین سند، سند درون سازمانی است که جزئیات مصوبات مجمع را بعد از تصویب شورای تلفیق در اختیار کمیسیون‌های تخصصی مجمع قرار می‌دهد.

وی درباره خصوصیات این مجمع افزود: خصوصیت این مجمع آن است که بدون هیچ نگاه جبهه دارانه‌ای و فقط از مواضع انقلاب به تمام مسائل نگاه می‌کند که همین خلاء موجود در انقلاب بوده و با تشکیل این مجمع این خلاء از بین رفته است. کسانی که در داخل بدنه دولت هستند همه چیز را خوب می‌دانند و کسانی که از بیرون به دولت نگاه می‌کنند نقدهای غیرمنصفانه‌ای را ارائه می‌دهند که این مجمع با دیدگاه خود می‌تواند به تمامی بخش‌های مختلف کشور ایده فکر بدهد و ما نیز از مسئولین می‌خواهیم تا از این مجمع برای حل مسائل مهم کشور استفاده کنند.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: کشور ما یک کشور مستقل است و ملت ما واژه ما می‌توانیم را ثابت کردند اما برخی سخنان مسئولین مبنی بر زیر سوال بردن توان دفاعی و علمی است و حتی وارد کردن مدیر از خارج کشور مورد قبول ما نیست و ما از این سخنان بیزاریم. ملت ایران در طول تاریخ ثابت کرده که می‌تواند میدان‌های بزرگ را اداره کند و کسانی که در این مجامع حضور دارند از خود ملت هستند و برای ارائه راهکارها برای خروج از بن بست‌های احتمالی گرد هم جمع شدند.

سردار نقدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت از تمام توان این مجمع برای حل مسائل کشور استفاده می‌کند اظهار داشت: ما فکر بومی را در این مجمع بکار می‌گیریم و دولت اگر بخواهد برای حل مسائل می‌تواند از این مجمع استفاده کند و حتی می‌تواند راهکارهای این مجمع را نقد کند تا به یک راهکار مناسب برسد، از تمام اقشار جامعه در این مجمع حضور دارند و از فکر آنها استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: بسیج از لحاظ علمی در صنعت هسته‌ای حضور داشته و اغلب کسانی که باعث پیشرفت در این صنعت شدند از بسیج بودند که متأسفانه تعدادی از آنها به دست دشمنان انقلاب که در رأس آنها انگلیس و رژیم صهیونیستی قرار دارند به شهادت رسیدند توافقاتی که در داخل و خارج کشور صورت گرفته و همینطور برجام نمی‌تواند مانع پیشرفت ما در زمینه صنعت صلح آمیز هسته‌ای شود.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین درخصوص حضور نیروهای ایرانی در سوریه و عراق اظهار داشت: ما در سوریه و عراق حضور مستشاری داریم و هیچ نیرو عظیم نظامی‌ برای نبرد درآنجا حضور ندارد چون این کشورها نیروهای رزمی توانمندی دارند که می‌توانند در مقابل دشمنان خود بایستند و اگر هم دشمن از مسئله حضور نیروهای نظامی ایرانی در این کشورها استفاده می‌کند به دلیل شکست‌های متعددی است که خورده و برای پوشش این شکست‌ها از این حربه استفاده می‌کنند.

سردار نقدی ادامه داد: یکی از کارهای بسیج در تمام اقشار و مجامع در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها یافتن سوال‌های محلی و ایجاد یک بانک اطلاعاتی در این زمینه است که این کار صورت گرفته است و ما این سوالات را در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌دهیم تا به آنها پاسخ دهند.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: همان‌هایی که کشور عثمانی بزرگترین کشور مسلمان منطقه را تجزیه کردند از قدرت گرفتن اسلام می‌ترسیدند و آن را به چندین کشور تقسیم کردند انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی در رأس این امر قرار دارند و با وجود اینکه این کشور بزرگ را تکه تکه کردند بازهم از قدرت اسلام بیم دارند و می‌خواهند آن را به تکه‌های کوچکتر تقسیم کنند و وحدت میان کشورهای مسلمان را از بین ببرند کشورهای اسلامی منطقه نیز باید وحدت خود را حفظ کنند و به مقابله با آنها بپردازند این همان پایه انقلاب اسلامی هم در زمان امام راحل(ره) و هم در زمان مقام معظم رهبری است.

10203

کد خبر: 564130

وب گردی

وب گردی