کاهش سرقت خودرو و لوازم داخلی خودرو طی ۸ ماهه گذشته

معاون مبارزه با سرقت آگاهی ناجا از کاهش ۶ درصدی سرقت خودرو و ۱۴ درصدی لوازم و قطعات وسایل نقلیه طی ۸ماهه گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سرهنگ علی غیاثوند درباره اقدامات انجام شده در حوزه سرقت گفت: میزان کل سرقت ها ۶ درصد کاهش و کشف به وقوع این جرم نیز ۳.۲ درصد در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه میزان کشف به وقوع سرقت در ۸ ماهه امسال ۷۰ درصد است، گفت: این درحالی است که میزان سرقت منزل نیز تغییری نکرده است.

او در ادامه به کاهش ۳.۵ درصدی سرقت اماکن، ۶درصدی اتومبیل و موتورسیکلت و ۱۴ درصدی لوازم و قطعات خودرو اشاره کرد و گفت: در جرایمی همچون جیب بری ۲۵ درصد و کیف قاپی ۱۰ درصد افزایش وقوع در ۸ ماهه اول امسال را شاهد بودیم.

سرهنگ غیاثوند به تشریح یکی از شگردهای سارقان در تهران بزرگ اشاره کرد و گفت: مجرمان تحت پوشش افراد خیر، خانم های سالمند را طعمه قرار داده و به بهانه کمک به نیازمندان آنها را سوار خودرو خود می کردند و از آنها می خواستند تا لباس هایی را که داخل کیسه به همراه دارند به دست نیازمندان برسانند و سپس طلاجات این افراد را برای دیدن و خرید از سالمندان مطالبه کرده و هنگام پیاده شدن افراد طلاهای آنها را داخل کیسه محتوی البسه انداخته و تحویل آنها می دهند اما در یک فرصت مناسب از غفلت شان سوء استفاده کرده و طلاها را به سرقت می بردند.

او به شگرد دوم مجرمان اشاره کرد و گفت: در شگردی دیگر افراد به بهانه دوستی، با دختران جوان طرح دوستی ریخته و در فرصتی مناسب مبادرت به سرقت طلاجات و اموال آنها می کردند.

معاون مبارزه با سرقت آگاهی ناجا گفت: هموطنان به هر کسی اعتماد نکرده و از ارتباط نامتعارف بپرهیزند تا شاهد اینگونه وقایع نباشد.

20102

کد خبر: 564809

وب گردی

وب گردی