همزمان با نودمین سالگرد تولد احمد شاملو/نمایشگاهی از نقاشی ها و مجسمه ها متاثر از شعر شاملو

همزمان با نودمین سالگرد تولد احمد شاملو، نمایشگاه نقاشی امیرمحمد قاسمی با عنوان برف و بوم در گالری مینا برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز امیرمحمد قاسمی، نقاش مجسمه ساز و کارگردان سالهاست که متاثر از شعر شاعران معاصر اقدام به خلق اثر هنری می کند و سال ها پیش نمایشگاهی از نقاشی ها و مجسمه هایی که متاثر از شعر شاملو خلق کرده بود را در نمایشگاهی با عنوان یاد بامداد به نمایش گذاشت و کتاب مجموعه آثار این نمایشگاه نیز با همین عنوان منتشر شد.

او پس از سال ها دوباره نمایشگاه دیگری متاثر از شعر شاملو با عنوان برف و بوم در گالری مینا برپا خواهد کرد و عنوان این نمایشگاه نیز متاثر از شعر برف شاملو انتخاب شده است.

قاسمی زاده گفت: من سال هاست که متاثر از شعر شاعران اقدام به خلق اثر هنری می کنم و شاملو یکی از شاعرانی است که در تمام این سال ها همواره مورد توجه من بوده است اما این دلیل نمی شود که مخاطبان تصور کنند که من در هر اثر و هر نمایشگاه، ایده ها و نقاشی های پیشین خود را تکرار کرده ام.

او افزود: یکی از ایده هایی که من سالهاست به مرحله اجرا رسانده ام ساخت فیلم مجسمه است و تاکنون فیلم مجسمه فردوسی، سیمین بهبهانی و محمد مصدق را ساخته ام و در این نمایشگاه نیز فیلم مجسمه احمد شاملو با عنوان برف و بوم اکران خواهد شد.

همچنین در این نمایشگاه پکیج کامل یاد بامداد رونمایی خواهد شد این پکیچ شامل مجسمه ای از احمد شاملو ، کتاب .مجموعه طرح ها و نقاشی هایی از احمد شاملو و لوح فشرده فیلم شاملو رونمایی و عرضه خواهد شد.

قاسمی پیشتر نمایشگاهی با عنوان یاد مرکب ها نیز برپا کرده است که در این نمایشگاه پرتره شاعران و موسیقی دان ها را با آب مرکب خلق کرده است. او بزودی قصد دارد نمایشگاه ای براساس داستان های صادق هدایت برپا کند.

این نمایشگاه جمعه 27آذرماه در گالری مینا افتتاح می شود و تا چهارشنبه دوم دی ماه ادامه خواهد داشت.

502502

کد خبر: 564867

وب گردی

وب گردی