دل های هلالی شب های یلدایی در محروم ترین روستاهای مازندران/ جوانان هلال احمری از طولانی ترین شب زمستان برای بچه های روستایی خاطره می سازند

در حالی که یلدا مژده رسیدن دوباره بهار را در طولانی ترین و چراغانی‌ترین شب زمین برای زمستان ندا می‌دهد؛ جوانان هلال احمر میان مردم روستا نشین می روند و عشق و محبت خود را به بچه های روستا هدیه می کنند.

به گزارش ایسکانیوز چند روزی تا پایان فصل پاییز باقی نمانده و شب یلدا، یعنی طولانی ترین شب ما ایرانی ها در راه است. هر شهر و روستایی با رسم و رسوم مختلف خود این شب را به عنوان شب چله یاد می کند؛ دور هم جمع می شوند و انواع و اقسام میوه های زمستانی را پیش کش سفرهای خود می کنند.

جوانان هلال احمری خاطره خوشی را برای یلدای مردم روستا ساختند

در این حال و هوا بچه های هلال احمری که عضو کانون روستایشان هستند و مردم روستایشان را به خوبی می شناسند چند روز قبل از صدای پای یلدا دور هم جمع شدند و تصمیم مرند تا هر یک با کمک خود از این شب زمستانی برای خانواده های روستایی و کم برخوردار خاطره خوشی را بسازند.

جوانان بندپی ای در استان مازندارن امسال همانند سال های قبل چنین طرحی را اجرا کردند. در واقع آن ها برنامه ریزی کردند که هر کدام هر چقدر به لحاظ مادی و یا غیر مادی می توانند کمک کنند.

آن طور که مسئول امور جوانان بندپی می گوید: بسیاری از خانواده های روستای های اطراف این شهر محروم و یا کم برخوردار محسوب می شوند و زندگی سختی را می گذرانند به همین دلیل اعضای کانون های روستایی این شهر تصمیم گرفتند هر سال مبلغ پولی را به صورت خودجوش جمع کنند و افراد دیگری که نمی توانند غیر مادی کمک کنند مثلا یکی میوه می آورد یکی آجیل می خرد و دیگری خوراکی های متنوع را تهیه میکند.

غذا و نان محلی در بسته های یلدایی

به گفته اصغر نجاریان هر سال حداقل سه میلیون تومان برای اجرای این طرح خودجوش جمع می شود که اعضای کانون روستایی امسال هم سعی کردند بهترین چیزهایی که در شب یلدا در هر خانه ای استفاده می شود را تهیه کنند؛ ماهی، برنج، انار، سیب، ازگیل، انواع اجیل، موز، کیوی، گردو، هندوانه، پرتغال از جمله اقلامی است که برای این خانواده ها در نظر گرفته شده. علاوه بر این اعضای کانون های روستایی نان محلی و غذاهای دست ساز درست کرده اند و در این بسته قرار داده اند. تمام این اقلام بسته بندی شدند و امروز در اولین ساعت های روز به تمامی خانه هایی که از قبل توسط بچه هایی که به اردوی جهادی می آیند و به گونه ای شناسایی شده اند؛ پخش شده است. برخی اوقات بچه های هلال احمر وقتی این خانواده ها را از نزدیک می بینند گریه می کنند و بسیار متاثر می‌شوند. به همین دلیل هر سال برای این کار به هم پیامک می دهند که شب یلدای امسال و جمع آوری پول فراموش نشود…‍!

او ادامه می دهد: از طرفی ما هم با دهیار محل هماهنگ می‌کنیم و تحقیق می کنیم تا این بسته ها به دست خانواد های محروم برسد. تاکنون هم ۴۵ نفر از اعضای کانون های روستایی در این طرح شرکت کردند و با مبلغ پولی که از جیب گذاشته اند ۵۰ بسته را آماده کردند.
دلنوازی جوانان در شب یلدا عنوان این طرح در اولین سالی است که برگزار شد و سال های بعد بچه های روستا برای این طرح عنوان شب های یلدایی و دل های دریایی را در نظر گرفتند و امسال هم این طرح دل های هلالی شب هایی یلدایی نام دارد.
تک به تک جوانان بندپی که در این کار خیر شرکت کردند با علاقه بسیار خود این طرح را تا امسال که چهارمین سال است پیش برده اند.
امیدواریم این شب طولانی برای بچه های کوچه پس کوچه های نداری در هر نقطه ای از خاک کشورمان بهترین شب و به یادماندنی ترین شب باشد.

105105

کد خبر: 566305

وب گردی

وب گردی