حسین‌زاده لطفی: واحد‌های دانشگاهی به جذب و ارتقای هیأت علمی توجه ویژه‌ داشته باشند/ ارتقای کیفیت دوره‌های ارشد و دکتری

معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی بر توجه ویژه‌ در جذب و ارتقای هیأت علمی در واحدهای دانشگاهی این دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی در جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان که با حضور دکتر شاهرخ رنجبربهادری دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و دکتر حسین عباسپور رییس واحد دامغان و معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحدهای استان سمنان به میزبانی واحد دامغان برگزار شد، نحوه ارزیابی رشته‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی را یادآور شد.

او گفت: در استان سمنان بالغ بر ۵۰ رشته مورد تأیید قرار نگرفته و از دفترچه آزمون‌های ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی حذف شده است، بنابراین واحدهای دانشگاهی باید برای جذب و ارتقای هیأت علمی به‌­طور جدی تلاش کنند.

حسین‌زاده لطفی بر ارتقای کیفیت برگزاری دوره‌های کار‌شناسی ارشد و دکتری تأکید کرد و گفت: استادانی که در مقطع کار‌شناسی ارشد تدریس می‌کنند باید دارای مدرک دکتری باشند و نیز برای تدریس در مقطع دکتری هم تا حد امکان از استادان با مرتبه دانشیاری به بالا استفاده شود.

معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلام گفت: باید حداکثر ظرفیت کلاس‌های دکتری ۸ نفر و کار‌شناسی ارشد ۲۵ نفر باشد و تمامی واحدهای دانشگاهی نسبت به این امر توجه جدی کنند.

او با توجه به روند جذب هیأت علمی واحدهای دانشگاهی گفت: واحدهای دانشگاهی باید نیازهای خود را سریعاً در پورتال مربوطه ثبت تا داوطلبان بتوانند از تاریخ 94/10/6 در پورتال جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کنند.

دکتر مهدی سیاهی رئیس شورای آموزش و تحصیلات تکمیلی استان سمنان هم گزارشی از وضعیت تصویب رشته‌های کار‌شناسی ارشد و دکتری استان سمنان ارائه و توضیحاتی در باره نظارت و ارزیابی آموزشی دوره‌های تحصیلات تکمیلی واحدهای دانشگاهی استان سمنان بیان کرد.

20102

کد خبر: 567135

وب گردی

وب گردی