جزئیات سهمیه‌های آزمون دکتری ۹۵

ثبت نام برای آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۵ تا یکشنبه ۱۳ دی ماه ۹۴ ادامه دارد و داوطلبان می توانند با توجه به سهمیه های اعلام شده در دفترچه، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، ﻫﺮ یک از داوﻃﻠﺒﺎن ﻣﺘﻘﺎضی ﺳﻬﻤیﻪ رزﻣﻨﺪﮔﺎن و ایﺜﺎرﮔﺮان میﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺮاﺳﺎس ﺷﺮایﻂ خود کﻪ در ﺑﻨﺪﻫﺎی «اﻟﻒ» و «ب» آمده است، ﻣﺘﻘﺎضی ایﻦ ﺳﻬﻤیﻪ ﺷﻮﻧﺪ.

سهمیه رزﻣﻨﺪﮔﺎن

رزمندگانی که بر اساس ماده ۱ و ﺗﺒﺼﺮهﻫﺎی ﭼﻬﺎرﮔﺎﻧﻪ ﻣﺎده ﻣﺬکﻮر در آییﻦﻧﺎﻣﻪ اﺟﺮایی قاﻧﻮن ایﺠﺎد ﺗﺴـﻬیﻼت ﺑﺮای ورود رزﻣﻨﺪﮔﺎن و جهادگران داوﻃﻠﺐ ﺑﺴیﺠـی به داﻧﺸﮕﺎه ها و موسسات آموزش عالی از تاریخ ۳۱ شهریور ۵۹ تا ۳۱ شهریور ۶۷ حداقل ۶ ماه متوالی یا متناوب داوﻃﻠﺒﺎﻧـﻪ در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻋﻤﻠیﺎﺗـی ﺟﺒﻬﻪﻫﺎی ﺣﻖ ﻧﺒﺮد ﻋﻠیﻪ ﺑﺎﻃﻞ ﺣﻀﻮر داشته اند، مشمول این بند می شوند. این افراد لازم است ﺿﻤﻦ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺑﻪ ارﮔﺎن ذیﺮﺑﻂ (ﺳﭙﺎه ﭘﺎﺳـﺪاران اﻧﻘـﻼب اﺳـﻼﻣـی یـﺎ وزارت ﺟﻬﺎد کشاورزی) ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗکﻤیﻞ ﻓﺮم ﻣﺨﺼﻮص اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤیﻪ رزﻣﻨﺪﮔﺎن اﻗﺪام کنند.

داوﻃﻠﺒﺎن ﻣﺘﻘﺎﺿـی اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤیﻪ رزﻣﻨﺪﮔﺎن ارﮔﺎن ﺳﭙﺎه ﭘﺎﺳﺪاران و ﻧیﺮوﻫﺎی ﻣﺴﻠﺢ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣـی ایﺮان، ﻻزم اﺳﺖ ﭘـﺲ از ﺗکﻤیـﻞ ﻓـﺮم ﻣﺨﺼﻮص اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤیﻪ رزﻣﻨﺪﮔﺎن ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ دریﺎﻓﺖ کﺪرﻫﮕیﺮی ۱۲ رﻗﻤـی از واﺣﺪ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ اﻗﺪام و آن را در زﻣﺎن ثبت ﻧﺎم درج کنند.

ﻧیﺮوﻫﺎی ﻓﻌﺎل ﺑﺴیﺠـی و ﺑﺴیﺠیﺎن ﻋﺎدی پایگاه های ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﺑﺴیﺞ ﻣﺸﻤﻮل اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤیﻪ رزﻣﻨﺪﮔﺎن نمی شوند.

ﻓﺮزﻧﺪان و ﻫﻤﺴﺮان رزﻣﻨﺪﮔﺎنی کﻪ ﻣﻨﺤﺼﺮا ﻣﺪت ﺣﻀﻮر در ﺟﺒﻬﻪ را دارﻧﺪ، ﻣﺸﻤﻮل اﺳﺘﻔﺎده از ایﻦ ﺳﻬﻤیﻪ ﻧﺨﻮاهند بود.

آن دسته از ﭘﺮﺳﻨﻞ کﺎدر ﺛﺎﺑﺖ، ﭘیﻤﺎﻧـی و وﻇیﻔﻪ ﻧیﺮوﻫﺎی ﻣﺴﻠﺢ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣـی ایﺮان ﻋـﻼوه ﺑـﺮ ﻣیـﺰان ﻣـﻮﻇﻔـی، کـﻪ از ﺗـﺎریﺦ تاریخ ۳۱ شهریور ۵۹ تا ۳۱ شهریور ۶۷ حداقل ۶ ماه پیوسته و یا ۹ ماه ناپیوسته ﺷﺮکﺖ در ﻋﻤﻠیﺎت ﺑﻪ ﺻﻮرت داوﻃﻠﺒﺎﻧﻪ در ﺧﻄﻮط ﻣﻘﺪم ﺣﻀﻮر داشتند با تایید بالاترین مقام می توانند از مزایای این قانون اﺳـﺘﻔﺎده کنند.

داوﻃﻠﺒﺎن واﺟﺪ ﺷﺮایﻂ کﻪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤیﻪ رزﻣﻨﺪﮔﺎن در آزمون ﻫﺎی ورودی دوره دکتری (Ph.D) ﺳﻨﻮات ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺷﺮکﺖ کﺮده اﻧﺪ ﻻزم اﺳﺖ ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤیﻪ رزﻣﻨﺪﮔﺎن در این آزمون به تبصره ها و توضیحات دفترچه ثبت نام عمل کنند.

سهمیه ایثارگران

جانبازان (با هر درصد جانبازی)، ﻫﻤﺴﺮ و ﻓﺮزﻧﺪ ﺟﺎﻧﺒﺎزان ۲۵ درصد و بالاتر، آزادﮔﺎن و ﻓﺮزﻧﺪان و ﻫﻤﺴﺮان آﻧﺎن و ﻫﻤﭽﻨـیﻦ ﻓﺮزﻧـﺪان و ﻫﻤﺴـﺮان ﺷـﻬﺪا ﺑـﺮای اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤیﻪ ایﺜﺎرﮔﺮان باید نسبت به تکمیل بند مربوط در ﺗﻘﺎﺿﺎﻧﺎﻣﻪ ثبت نامی اقدام کنند و نیازی به مراﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﺳﺎیﺖ ایﻨﺘﺮﻧﺘـی ایﺜﺎر ندارند.

با توجه به ﺗﺼﻮیﺐ ﻗﺎﻧﻮن ﺟﺎﻣﻊ ﺧﺪﻣﺎت رﺳﺎﻧـی ﺑﻪ ایﺜﺎرﮔﺮان و اﺻﻼﺣیﻪ آن، ﮔﺰیﻨﺶ داوﻃﻠﺒﺎن ﺑﺮاﺳﺎس ایﻦ ﻗﺎﻧﻮن ﺻﻮرت می ﮔیﺮد.

بر اساس این قانون ۲۵ درصد از ظرفیت پذیرش به رزمندگان و ایثارگران به شرکت کسب ﺣﺪﻧﺼﺎب ﻋﻠﻤـی (کﺴﺐ ﺣﺪاﻗﻞ ۷۰ درصد نمره آخرین ﻓﺮد ﭘﺬیﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در ﮔﺰیﻨﺶ آزاد توسط ایﺜﺎرﮔﺮان و کﺴﺐ ﺣﺪاﻗﻞ ۸۰ درصد ﻧﻤﺮه آﺧﺮیﻦ ﻓﺮد ﭘﺬیﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در ﮔﺰیﻨﺶ آزاد ﺗﻮﺳﻂ رزﻣﻨﺪﮔﺎن) اﺧﺘﺼﺎص دارد.

ﺳﻬﻤیﻪ ﻣﺮﺑیﺎن

ﺑﺮ اﺳﺎس ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻗﺮاری ﻋﺪاﻟﺖ آﻣﻮزﺷـی در ﭘﺬیﺮش داﻧﺸﺠﻮ در دوره ﻫﺎی ﺗﺤﺼیﻼت ﺗکﻤیﻠـی و ﺗﺨﺼﺼـی ﻣﺼﻮب ﻣﻮرخ ۲۹ فروردین ماه ۸۹ ﻣﺠﻠﺲ ﺷﻮرای اﺳﻼﻣـی، ۱۰ درﺻﺪ ﺳﻬﻤیﻪ ﻣﺎزاد ﺑﺮ ﻇﺮﻓیﺖ (ﺣﺪاﻗﻞ یک ﻧﻔﺮ) به مربیان اختصاص یافته است.

این سهمیه به مربیان رﺳﻤـی ﻗﻄﻌـی و یﺎ رﺳﻤـی آزﻣﺎیﺸـی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شرط کسب حداقل ۸۰ درصد ﻧﻤﺮه آﺧﺮیﻦ ﻓﺮد ﭘﺬیﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در ﮔﺰیﻨﺶ آزاد، اختصاص می یابد.

ثبت نام برای آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۵ تا یکشنبه ۱۵ دی ماه ۹۴ ادامه دارد. آزمون کتبی برای پذیرش در این دوره روز جمعه ۱۴ اسفندماه ۹۴ برگزار می شود.

20104

کد خبر: 568906

وب گردی

وب گردی